Bästa ekologiska schampot och balsamet

trofé

Trådstartare
Funderar på att övergå till ekologiska hårvårdsprodukter och undrar om någon har testat något schampo och balsam som ni varit supernöjda över? Kan tilläggas att jag har långt hår (en bit nedanför rumpan) och väldigt tjockt, så håret måste bli lätt att borsta. Tvättar håret i dagsläget max var 5:e dag och vill inte behöva tvätta oftare heller.

Ni som testat olika, är det något märke/sort ni avråder ifrån, eller som sagt rekommenderar? Gärna tips på inpackning också!
 
Jag använder Jessicurls grejer. Inte ekologiskt, men väldigt många andra fördelar (inga silikoner, mineraloljor, parabener och ej djurtestat exempelvis).

Jag har testat Urtekram, vars schampo är bra, men balsamet är helt värdelöst för mig.

John Masters Organic är bra, men skitdyrt. Luktar gott och deras avokadobalsam är underbart.

Jag har testat Naturligtvis övriga produkter, men inte schampot, överlag skulle jag säga att de håller hög kvalitet och är ju faktiskt ganska billigt om du vill testa.

Svårt, jag är så begränsad med mitt jobbiga hår, men det finns ju mycket.
 
Jag använder Jessicurls grejer. Inte ekologiskt, men väldigt många andra fördelar (inga silikoner, mineraloljor, parabener och ej djurtestat exempelvis).

Jag har testat Urtekram, vars schampo är bra, men balsamet är helt värdelöst för mig.

John Masters Organic är bra, men skitdyrt. Luktar gott och deras avokadobalsam är underbart.

Jag har testat Naturligtvis övriga produkter, men inte schampot, överlag skulle jag säga att de håller hög kvalitet och är ju faktiskt ganska billigt om du vill testa.

Svårt, jag är så begränsad med mitt jobbiga hår, men det finns ju mycket.

Vad innebär "med mitt jobbiga hår"? Tack för alla tips! Ska kollas upp.
 
Jag gillar Faith in natures schampo o balsam. Schampot är väldigt drygt, balsamet går det mer av. Men håret blir mjukt och fint! Gillar lukten med.
 
Vad innebär "med mitt jobbiga hår"? Tack för alla tips! Ska kollas upp.

Mitt hår trasslar urlätt och är lockigt och torrt. Så jag behöver massor av "fukt" och då dessutom något som inte pajjar mina lockar, då funkar Jessicurl och är hittills det absolut bästa. Så jag kör balsammetoden och använder egentligen bara schampo när jag varit hos frisören och tagit i massa skit.
 
Jag provar just nu Urtekram till mitt hår, har endast hunnit med två tvättar. Tycker att det verkar okej hitintills iaf. Jag har hår till midjan och tycker att det fungerar bra att borsta efteråt. Håret känns lätt och luftigt utan att bli flygit.
Det är de första ekoprodukterna jag provar till håret, väntar på om det även kan få effekt mot mitt håravfall.
 
Har bara provat det en gång hittills och vet inte hur omständigt det är att använda på långt hår eller om det funkar lika bra på lång sikt, men rassoullera i pulverform som man geggade ut till lera gav på första försöket ett otroligt fint och blankt hår för mig (köpt på julmarknad, minns inte vad återförsäljaren hette, men som sagt har ännu bara testat en gång själv).
 
Mitt hår trasslar urlätt och är lockigt och torrt. Så jag behöver massor av "fukt" och då dessutom något som inte pajjar mina lockar, då funkar Jessicurl och är hittills det absolut bästa. Så jag kör balsammetoden och använder egentligen bara schampo när jag varit hos frisören och tagit i massa skit.

Mitt hår trasslar sig också väldigt lätt så behöver ha schampo och balsam som gör håret lätt att reda ut.
 
Jag instämmer angående Jessicurls produkter även om de inte är kravmärkta. Men jag har också hår som trasslar väldigt lätt och som behöver mycket fukt :)

Urtekrams balsam har jag också samma erfarenhet av, det fungerar verkligen inte för mig.
 
Jag gillar Faith in natures schampo o balsam. Schampot är väldigt drygt, balsamet går det mer av. Men håret blir mjukt och fint! Gillar lukten med.
Såg nu att detta märke har balsam med choklad (!!!), låter hoppfullt :) Vilka sorter av deras schampo och balsam har du använt? Är det någon annan som testat Faith in nature?
 
Jag har provat de flesta tror jag :p
Favoriten är granatäpple, luktar så piggt! Chokladen blev jag väldigt godissugen av :D
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag vet att jag har frågat förr och fått tips. Sen testat några och sen glömt. Det som fungerar bäst är ett vanligt från L'oreal...
2
Svar
38
· Visningar
3 904
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Jag har problem med mitt hår. Det ända schampot som har fungerat (burts bees) har slutat att tillverkas och jag hittar inget likvärdigt...
2
Svar
25
· Visningar
2 361
Senast: 95johsv
·
Kropp & Själ Jag har gått från att vara född blondin, haft alla tänkbara färger i håret under många år till att senaste året transformerat mig från...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 510
Senast: honung
·
Kropp & Själ Ja som topic lyder. Jag har haft det här problemet länge och tänkte be om tips för vilka schampon som funkar för just er (kanske något...
2
Svar
32
· Visningar
5 609
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp