Bästa dynan/underlaget i bilbur?

Nethril

Trådstartare
Ja som rubriken lyder. Vad har ni för något som ni är nöjda med? Finns det någon jag missat? Hit me! :D
Har vetbeds underst men vill gärna ha något lite tjockare till dem ovanpå. Gärna varmt och lättstädad (hundarna säger fluffigt och mysigt) och jag kan väl vara lite flexibel där då de oftast är väldigt rena och inte drar in massa bös i buren.
Har dubbelbur i v70 så det vore bra om det finns hyfsat stora storlekar så jag slipper lägga in två (då kommer de bara försöka bädda) ;)

Har liggunderlag med vetbeds på. Funkar utmärkt, isolerande och lagom mjukt. Har två burar i vår v70 så har skurit till dem så de passar perfekt.

Ja som rubriken lyder. Vad har ni för något som ni är nöjda med? Finns det någon jag missat? Hit me! :D
Har vetbeds underst men vill gärna ha något lite tjockare till dem ovanpå. Gärna varmt och lättstädad (hundarna säger fluffigt och mysigt) och jag kan väl vara lite flexibel där då de oftast är väldigt rena och inte drar in massa bös i buren.
Har dubbelbur i v70 så det vore bra om det finns hyfsat stora storlekar så jag slipper lägga in två (då kommer de bara försöka bädda) ;)
Fårskinn från köttrasfår, som inte tovar sig! Texel, suffolk, oxford down mfl blir helt fantastiska hundsängar.

Har precis som @WildWilma , liggunderlag underst och vetbeds på. Underlaget värmer, är billigt och är lätt att hålla rent. Vetbeds lättvättat och skönt.
(Och kör också V70:D)

Jag har en madrass på ca 4-5 cm tjock i vanligt tyg. Det är nog vanligt skumgummi i den. Ovanpå det har jag en fårfäll nu på vintern. På sommaren har jag ett tunnare bomullslakan med drapå-funktion på min moster sytt.

Är väldigt nöjd med hur jag har det. Min hund ligger en del i bilen, så hon måste ha det bra bak i bagaget.

Jag har den här överst i buren. Helt suverän.
756015200101-ItemBig-636017129360000000.jpg

Jag har en biabädds-kopia. Väldigt lättstädad, mjukt för hundarna och ligger still :) Lyckades hitta en som passar perfekt i buren på Gekås :D

Hänger på denna tråden lite, behöver dynor som är mjuka och sköna och som INTE går att bädda ihop i ett hörn eller knöla ner i vattenskålen :mad:

I mina flygburar som mina hundar åker i när de ska långt har jag skurit till en gummimatta som är ca 2 cm tjock som jag har i botten. Över det har jag en fleece filt som jag noga viker runt om hela. Avslutar med en trasmatta på toppen. Det gör att de kan knöla ihop trasmattan om de vill men fleecen klarar de inte att riva upp eftersom den ligger ett helt varv runt gummimattan. De ligger mjukt och bekvämt hela resan.

Liggunderlag underst och sen en madrass som man kan rulla ihop från Hööks och ovanpå det en fårskinnsfäll och några fleecefiltar.

47-213_l_2.jpg

Har den här dynan från Biltema. Perfekt! Har en gummimatta under som följde med bilburen, men dynan är nopprig på undersidan så den ligger still även utan. Avtagbart tyg som kan tvättas i maskin. Finns i ett par storlekar för ett mycket bra pris.

Ett tips för att få fällar m.m att ligga still. Ta halkskyddstjep och fäst några remsor i botten på buren.
Det gör att fällen ligger still.

Ett tips för att få fällar m.m att ligga still. Ta halkskyddstjep och fäst några remsor i botten på buren.
Det gör att fällen ligger still.

Jag har sån där under-mattan-matta under spetsens fårskinn, funkar bra. Ena kelpien är dock hemsk. Egentligen skulle han få vara utan med tanke på all energi han lägger på att bädda bort allt :devil:

Liknande trådar

Hundhälsa Jag undrar hur ni har era hundar i bilen, det finns en uppsjö av burar, bälten osv. Inom kort flyttar vår store vilde hit, en blandras...
Svar
15
· Visningar
1 018
Senast: Bexzor
·
Övr. Hund Vi har en volvo v70 och en cockerspaniel. På marknaden finns u hur mycket som helst vad det gäller halvburar, och på beg marknaden oxå...
Svar
3
· Visningar
1 182
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025