Bästa dressyrhästen?

M

MizzBellie

Vilken tycker ni är den bästa dressyrhästen efter halvbloden...
Vil gärna ha en krafftig dressyr häst..
har ni några tips???? :bow:

Sv: Bästa dressyrhästen?

Efter halvbloden?
Det finns hur många olika typer av halvblod som helst, man kan knappast sitta och
rangordna raserna efter hur bra dom är i dressyr, det har mycket med individen att
göra. Men skulle jag köpa mig en dressyrhäst, skulle jag köpa mig ett halvblod.
Gärna med xx i andra-tredje led.

då skulle iaf jag rekomendera ett kraftigt halvblod..... svårt att säga nån speciell ras, alla hästar av samma ras är ju inte lika, men vill man ha en dressyrhäst som inte är halvblod kan man ju skaffa en frieser tex

den bästa dressyrhästen är den häst som du trivs med. en häst som du tycker är rolig att rida och som arbetar väl tillsammans med dig.
samspelhet ger utstrålning och därför kan man inte namnge just en ras för ändamålet. finns en hel del kraftiga halvblod, men även många mkt fina nordisar, bara du hittar en häst med trevliga gångarter och vilja för dressyr.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
886
Senast: Piaff
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
13
· Visningar
366
Senast: Cactus
·
Träning Jag och sambon ska till Portugal, Estoril i höst! Tänkte höra om någon har tips på om man kan ta en dagsutflykt någonstans och rida...
Svar
0
· Visningar
392
Senast: Lightzone
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Nu har ny forskning kommit fram till ett sätt att mäta vilka SWB-hästar som kan komma att prestera bäst framöver inom hoppning och...
Svar
0
· Visningar
505
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?
  • Akvarietråden V