Lillefrun
Trådstartare
Jag har borstat och borstat i snart 14 år. Provat massor av olika borstar och kammar och det enda som hjälper helt är att borsta först med någon form av piggborste och sen en kam. Men kammen är inte populärt. Provat olika sorters piggborstar och det verkar som att pälsen är utredd av dom men när jag kontrollerar med den allra mest finkammade kammen är dom inte det.
Det gäller tjock och kraftig crest på nakenhunden och sen i perioder sparar jag ut puffen lite och den är också tjock och tät. Just nu behöver han också borstas fast pälsen ser tunn ut på bild.
Tips på någon form av borste som klarar pälsar som lätt blir toviga och som inte gör ont? Det finns ingen underull.
Sån här ser pälsen ut, jag behöver borsta allt man och på huvudet, tassar och svans.
Det gäller tjock och kraftig crest på nakenhunden och sen i perioder sparar jag ut puffen lite och den är också tjock och tät. Just nu behöver han också borstas fast pälsen ser tunn ut på bild.
Tips på någon form av borste som klarar pälsar som lätt blir toviga och som inte gör ont? Det finns ingen underull.
Sån här ser pälsen ut, jag behöver borsta allt man och på huvudet, tassar och svans.