Bästa blå/sårsprayen

Draumsyn

Trådstartare
Eftersom min häst fått ett äckligt sår i ansiktet så har jag börjat fundera på om min blåspray inte är lite för kass...

Jag har en spray av vad jag tror är ett lite billigare men känt märke, dock blir det nästan ingen färg alls, har en svart häst förvisso men såret brukar ju ändå bli mörkare då man sprayar. Har provat på en bomulstuss och det är nästan genomskinlig lila färg, väldigt tunnt.
Nu struntar jag i om färgen är blå, lila eller röd bara sprayen funkar bra, tycker nog inte det riktigt...
Dessutom så sprayar just den sorten så fruktansvärt hårt, en rejäl dusch blir det men ändå kommer det nästan ingenting :crazy:
Pålle är i normala fall inte rädd för sprayflaskor men denna tycker han inte alls om.
Den har inte gått ut än så det är inte det som är felet.

Så därför, in med tips på bästa blå/sårsprayen!
Den skall ge ett bra skydd och gärna ge färg så man ser att man fått på hela såret, inte pysa så hårt och såklart fungera bra.

(Och ang såret så är det inget allvarligt, det är ett litet runt sår i ansiktet som tyvärr flugorna tycker är smaskens :grin: )

Sv: Bästa blå/sårsprayen

Ja kanske, tror den har gul lapp, börjar på E...
Kass är den iaf, verkar som de har tunnat ut den med vatten eller ngt, billigare för dem kanske :devil:

Hmm okej, köpes den genom Granngården då eller i häst/djuraffärer?

Jag har en blåspray som heter Terramycin, en gul spraybehållare som jag har köpt från en veterinär :)
Funkar jättebra!

kl

Det som är med Bluesprayen är att den ska innehålla gentiana (nåtsånt) för att ha all funktion. Använder främst på hovsprickor/hålväggar osv för att hålla rent från bakterier osv... De som ej innehåller Gentianan har jag fått uppfattninge av att de inte fungerar alls så bra...

Jag använder Eclipse blåspray, funkar ypperligt. Blir extremt blått/lila :D Får man det på huden är det riktigt jobbigt att skrubba bort... Tycker den har gjort jobbet mycket bra när den använts.

Ja då e det samma som jag har..tycker den e värdelös...suck.
Jag ska höra med henne var dom köpt den.

Jo den har min stallägare också, andvände den på hennes häst när hon fick ett sår och den verkar mycket mycket bättre!

Ja då är det inte bara min då som är kass utan själva sorten/märket...
Men då blir det till att köpa en ny, att ha en kass spray känns meningslöst.

Så får se vad folk överlag tycker är bra då :)

Liknande trådar

Foder & Strö Hejsan allesammans! Som rubriken säger, jag har problem med karlledssprickor på min travarnordis som jag tävlar inom trav med. Det...
2
Svar
34
· Visningar
5 209
O
Hästvård Igår när jag var och såg till min pålle på betet, fick jag se att min han hade fått ett sår strax intill ganaschen! Sprayade på lila...
Svar
14
· Visningar
2 002
Senast: Becca85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama