Bästa babysittern?

Maria123

Trådstartare
Som rubriken säger, vilken är den "bästa" babysittern/-gungan? Jag är så i valet och kvalet om jag ska ha en traditionell babysitter, typ Babybjörns soft balance, eller om jag ska ha en som kan vibrera och gunga av sig själv, tex Akta gracos Sweetpeace.

Vad har ni för några och är ni nöjda? Och är det någon som var just en babybjörn eller sweetpeace och kan säga något om hur de är?

Min son är idag 5 veckor och gillar mest att sitta i famnen så vet inte ens om han kommer nöja sig med att sitta i en babysitter.. :grin: :p

Mina ungar har gillat Babybjörns. Iaf första dottern fick en himla fart på den där ibland :D
Sen användes de väldigt kort tid, men den tiden är det väldigt skönt att ha.

Vi hade babybjörn soft balance, vår son älskade den. Så mycket att vi tom släppade med den till Thailand när vår son var 5månader..

Min dotter har babybjörnen o vi är supernöjda. Hade en billig variant till första barnet o babybjörnen är så mycket bättre tycker jag. Hon får lätt fart på den själv.
Nu, 6 månader gammal och 10kg tung, så funkar den fortfarande. Men hon blir nog snart för tung för den, vet inte alls vad den har för viktgräns?
Men den har iaf varit bra, vi har den som är i "nät" och det har varit superbra nu på sommaren. Andas bra o lätt att tvätta.

Som rubriken säger, vilken är den "bästa" babysittern/-gungan? Jag är så i valet och kvalet om jag ska ha en traditionell babysitter, typ Babybjörns soft balance, eller om jag ska ha en som kan vibrera och gunga av sig själv, tex Akta gracos Sweetpeace.

Vad har ni för några och är ni nöjda? Och är det någon som var just en babybjörn eller sweetpeace och kan säga något om hur de är?

Min son är idag 5 veckor och gillar mest att sitta i famnen så vet inte ens om han kommer nöja sig med att sitta i en babysitter.. :grin: :p

Vi har en billig från beemo. Utan vibration/gung men med flera olika lägen för sits/ryggstöd. Sonen gillade den (användes från 2 mån till strax efter han lärde sig sitta).
Har testat både babybjörn och en vibrationsgunga. Babybjörnen är han nöjd och sitter/satt bra i, tycker nog den är snäppet bättre (men ger ju inte samma variationsmöjlighet när de är små).
Vibrationen var rolig, och ännu roligare med aktiveringsleksakerna han hade sig framför där. Men inte värd pengarna enligt mig (testade hos en släkting som fått den). Dessutom för stor för att ha här hemma, vårt främsta användningsområde för babysittern var för att kunna sitta och äta etc och han ändå kunde vara med, eller för att han skulle kunna sitta och titta på oss när vi var tvungna att greja med annat som tex dammsugning.

Vi har haft vanliga babysitters och det har funkat jättebra!

En grej jag lätt hade skaffat om jag skulle fått mitt första barn nu (vi har tre och nu är jag färdig i avelsboxen ) är en stokke tripp trapp med alla tillbehör inklusive babyinsats. Det blir som en babysitter uppe i sitthöjd med de andra sittande och sedan kan den användas med/ utan tillbehör (bygel sem efter pyttestadiet) upp till skolåldern.

Här i tvillingfamiljen vad babysitters riktiga livräddare :laugh:

Babybjörn var mycket uppskattad. Barnet kan gunga själv och man kan även gunga den med foten om man sitter med någon/något annat.

Stokke som @ako nämne ovan hade vi inte kunnat leva utan! Köpte bättre begagnade tripp trapp-stolar och baby set att ha på.

Babygunga. Efter mycket velande köpte vi till sist en enklare variant som gungade fram och tillbaka (ej sidleds som den dyra sweetpeace) och det var ett väldigt bra köp. Prisvärd och älskades av barnen. Och oss.

Nuna Leaf. En väldigt snygg och lite speciell babysitter som gungar i sidled. Är alldeles tyst och lätt att sätta i rörelse bara barnet rör sig lite. Den var också bra men Babybjörn var mer uppskattad och lättare att sätta mer barnet i.

Vi har haft vanliga babysitters och det har funkat jättebra!

En grej jag lätt hade skaffat om jag skulle fått mitt första barn nu (vi har tre och nu är jag färdig i avelsboxen ) är en stokke tripp trapp med alla tillbehör inklusive babyinsats. Det blir som en babysitter uppe i sitthöjd med de andra sittande och sedan kan den användas med/ utan tillbehör (bygel sem efter pyttestadiet) upp till skolåldern.
Det ser verkligen ut som en smart lösning! Blir det en nr 3 här så kommer vi skaffa det plus en vanlig babysitter :)

Har en 7 veckors som mest sitter i bärselen den vakna tiden, gillar närhet.. :p Men räddningen många gånger är våran självgungande Graco babysitter! Spänner fast henne och slår på 2an om hon är trött och 1an om hon vill vara vaken. :D
Särskilt skönt när jag är ensam med båda barnen, har också en 19 månaders tjej.
Kan varmt rekommendera en självgungande!
Köpte en fräsch begagnad.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka