Bäst på baskläder?

Mina favoritlinnen och leggings kommer från only/veromoda :). Mycket bättre kvalitet och passform än hm tycker jag!

Jag använder alltid linnen under andra plagg, och mina favoriter är från Gina och Cubus. På senare tid sen Cubus dök upp i vår stad så har det blivit fler därifrån, jag tycker att de är sköna. En del av mina linnen från Gina är säkert ööh. Ja måååånga år gamla iallafall.

Jag köper lite överallt. Men dom äldsta jag har som fortfarande är hela är från Gina t. Dom här gamla med "brottar rygg". Sen köpte jag ett baslinne från hunkydory förra året som jag älskar! Ska köpa fler därifrån.

Har i alla basfärger, svart vit och grå. Mängder av varje..

Jag går emot strömmen och håller med TS om att HM's linnen är sladdriga och tråkiga! Mina favoritlinnen är från Vila, ingen sladdrig kvalitet och dubbelt tyg över bysten = inte genomskinligt. Så jag lägger min röst på Vila! Har dock inte testat något annat än just linnen.

Jag tycker HMs är värdelösa. Går sönder och blir sladdriga på kort tid.
Jag har köpt esprit senaste gångerna och är jättenöjd! Bra kvalitet och inte särskilt dyrt :)

Mina bästa basplagg är från Gina, jag tycker att H&M ofta ser bra ut i affären men förlorar alltid passform och längd efter tvätt så jag har gett upp dem helt.

Linnen köper jag gärna på Gina. Har flera som har ett antal år på nacken. T-shirtar däremot har jag hittat jättesköna från HMs LOGG, tror de var ekologiska också. De på Gina gillar jag inte alls.

Jag slår ett slag för MQ. Märket 365 har jättesköna t-shirts (antar att linnena är det också) i olika färger och upplever inte att de slits ut särskilt fort. De är antagligen lite dyrare än övriga klädkedjor som nämnts i tråden men man kan ju alltid spana in dem :).

Jag är en xs-s, har s i mina linnen. De formar sig så bra efter kroppen så är man osäker kan man nog gå upp en storlek utan problem. Hela linnet är "stretchigt"! :D Iaf de jag har..

Åh såg verkligen hur bra ut som helst! Hur är de i storlekarna? Vad skulle du säga att till exempel S eller M motsvarade i andra typen av storlekar? Ska nog ta och lägga en provbeställning i alla fall, men tyvärr verkade de inte ha några linnen i stretch dock :(

Här kommer ett svar från en "tant".
Jag tycker att Flash har bra linnen och t-shirt i lite kraftigare kvalitet. Mina döttrar använder dem också - men de skulle kanske inte ha gått dit och letat själva ;). Det är inte ovanligt att de har "köp 3 betala för 2"-erbjudanden på toppar. Då är de riktigt prisvärda. Tyget är betydligt tjockare och formfastare än de billiga som finns på t ex Gina T.

Även Twilfit har bra linnen och t-shirt. Gissar att om du vill ha lite kraftigare kvalitet så är det i "tantaffärer" som du bör leta. Behöver inte bli så mkt dyrare.

Jag håller med om Flash!
Följde med min mor in där en gång och passade på att köpa ett par baslinnen, dom är dom bästa jag haft :)

Jag tenderar att bli smått lyrisk när jag pratar om Åhléns baskläder. Rekommenderar alltid dem till alla som vill lyssna. De finns i snygga färger och sitter super på mig, men framförallt håller de i en evighet. Har flera toppar som jag har haft i åratal och tvättat oräkneliga gånger - de ser fortfarande helt nya ut. Till skillnad från kläder från H&M och Gina, som tenderar att utveckla noppor och bli sladdriga och trista nästan direkt.

Vilken/vilka affärer tycker ni har bäst baskläder? Jag måste uppdatera mina baskläder, främst linnen och t-shirts. Jag använder mycket vitt också och för mig är det viktigt att det vita tyget inte är alltför genomskinligt.

Jag gillar Frk från Åhléns, bra kvalité till bra pris.

Jag slår ett slag för MQ. Märket 365 har jättesköna t-shirts (antar att linnena är det också) i olika färger och upplever inte att de slits ut särskilt fort. De är antagligen lite dyrare än övriga klädkedjor som nämnts i tråden men man kan ju alltid spana in dem :).

Jag tänkte också på dessa när jag läste tråden. Vet inte vad andra förslagen i tråden ligger i för prisklass men 365s är ju väldigt billiga.

Köpt HMs och Ginas t-shirt nån gång när jag fått presentkort. Tappar formen eller är alldeles för tunna och ofta jäkligt fula :down: Cubus tycker jag är typ lika illa.

Liknande trådar

Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 222
Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp! Jag har alltid varit helt ointresserad av kläder och mode, hemma driver jag helst runt i mjukisbyxor, t-shirt...
2 3
Svar
54
· Visningar
6 857
Senast: Ullmerkott
·
Mat Jag har både fransyska och högrev i frysen och har tänkt använda det till köttgryta respektive gulaschsoppa. Men vilket kött passar bäst...
2
Svar
22
· Visningar
894
Gravid - 1år Vad har ni ammat i? Jag skulle vilja hitta lite nytt till amningsgarderoben, jag är trött på att dra upp hela tröjan bland folk och...
Svar
13
· Visningar
753
Senast: WildWilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama