Baryard kritisk till FEIs beslut

Sv: Baryard kritisk till FEIs beslut

Bara hoppas fler sluter upp bakom henne o står på sig MOT användning av Butta hos våra tävlingshästar!!!
Eloge till Malin som tar motstånd i frågan :bow:

Jag fattar verkligen inte varför fenybutazon skulle vara tillåtet på tävling. Ska hästarna tvingas äta smärtstillande för att tävla? Ska man kunna tävla med en häst som har ont egentligen? Helt sjukt.
Bra att Malin uttalar sig om detta.

verkligen skrämmande... man får itne använda liniment med vissa substanser, men smärtstillande går bra :S vart är vi på väg egentligen..

Tydligen lite egenmäktigt beslut av FEI-ordföranden som lett till att denna nya dopningslista klubbats igenom.

Ridsporten har alltid varit en sport PÅ LIKA GRUNDER för unga och gamla, tjejer och killar, hästar av alla raser och nationer, bara de kunnat prestera sin sak... fram tills nu. Må bäst dopat ekipage vinna :crazy:

//caballus - som ska till stallet och dopa sin häst nu :angel:

Förstår inte det där alls, en häst som går på butta är ju inte frisk och ska ju definitivt inte befinna sej på en tävling. Då kan dom ju lika gärna ta bort besiktningarna innan tävlingarna också då eftersom hästens hälsa tydligen inte spelar så stor roll.

Är det någon som vet VARFÖR de ska börja tillåta fenylbutazon i samband med tävling? Vad grundar dem det på?

Bra att någon av elitryttarna reagerar.:bow:
Väntar med spänning på fler reaktioner...

Det förstår jag! Hoppas också fler ställer sig i frågasättande till detta

kanske hennes man vill använda det utan att åka fast. han har ju dopat tidigare

Min lätt filosofiska tanke är om inte hela tävlingsvärlden börjar gå överstyr lite?

I takt med att prestationerna blir allt bättre (det springs snabbare, simmas fortare, hoppas högre etc.) så ökar också kraven på de som deltar och svårighetsgraderna blir allt högre.

Kanske är det stopp nu, det går inte att bli bättre nu utan att anstränga en levande varelse allt för hårt och behöva medicinera och behandla hela tiden?

Eller har det alltid varit så här? Även för 50 år sedan? Hur såg hästsporten ut då? I antal tävlingar? I antal ekipage på högsta nivå?

Jag ska se om jag kan leta upp en artikel till det, en teori var att hennes man tavlar distans och hade akt fast for doping.

Det som var mest underligt ar val att forslaget gick igenom oht.

Lank.
Jag hittade en lank, men ar inte sarskilt fortjust i hastsportens artiklar, men det var den jag kom och tanka pa.

Lank.

Jag hittade aven denna, som sager att de ska forsoka fa bort den inom ett ar- innan listan har borjat galla.
De flesta landers djurskyddslagar satt redan stopp for preparaten, samt att nivaerna pa en del preparat ar sa laga att det inte har nagon betydelse (enligt vissa veterinarer).
Aterigen en lank till hastsporten, gar sakert att fa tag i battre artiklar.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Malin Baryard-Johnsson och mästerskapshästen Indiana var nära att ta hem förstaplatsen i GCT-tävlingarna i Rabat, Marocko. Men det blev...
Svar
0
· Visningar
188
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I god tid satte åskådarna redo på läktaren, och på de extra stolar som hade satts ut. Nyfikenheten inför när ryttarstjärnan Malin...
Svar
0
· Visningar
75
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Malin Baryard Johnsson är tvåa i GCT-totalen, detta trots att hon inte ställde upp i Madrid. Ridsportstjärnan har tagit ett aktivt val...
Svar
0
· Visningar
629
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I en filmad intervju berättar Malin Baryard öppenhjärtigt om livet mitt i pandemin och att hon nu tränar mer än någonsin, eftersom hon...
Svar
0
· Visningar
631
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Oseriös avel 2023