Bärsele utomhus - kläder

eyz

Trådstartare
Hur klär man bäst en liten för att vistas utomhus i några få plusgrader i bärsele? Det blir ju varmare i selen än i en vagn men vissa kroppsdelar sticker ju ut mer än i vagn...

Sv: Bärsele utomhus - kläder

Jag sydde mig en slags poncho i flece och lite vindtätt tyg, den hade en huva, sedan långt tyg som jag drog ihop i fotändan. Inte särskilt snyggt, men jag kunde dra den utan på och ta av om man kom in i tex affärer osv.

Det är ju hela huvudet, nacken, ryggen och sedan ben och fötter som blir utsatta av vind och kyla.
Den enklaste är nog en bärjacka men jag var för snål för att köpa mig en sån. :D

Liknande trådar

Anläggning Hejsan svejsan. Jag har lite frågor angående underlag som är mer tillfälligt till en ungefär 4 m lång och 5 m bred spilta med slang...
Svar
2
· Visningar
350
Senast: tara
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 027
Senast: Sasse
·
Gravid - 1år Har lite ångest för hur jag ska klä barnet i vagnen ute nu. 10,5 månader i dagsläget så använder ju sittdelen. Är åkpåse det bästa att...
2
Svar
34
· Visningar
2 192
Senast: Manji
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 134

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka