bärsele och dess storlekar ?

S

strösslet

hejsan! har lite funderingar ang bärsele, har de nå standard mått runt magen på en ? ja menar jag är VÄLDIGT rund och funderar på att införskaffa mig en bärsele, MEN tänk om den inte når runt mig.. ganska onödigt att köpa någon då..

har försökt hitta "mått" på internet.. men finner inga..

hur är de med bärselar som fästes runt magen på en? va har "armarna" för längd? eller går de att ställa ut i all oändlighet? eller kan man på nå smart vis förlänga själv ?

kram

Sv: bärsele och dess storlekar ?

ja och så en fråga till.. ang amningsbhar, jag drar just nu 95-100 E, finns det överhuvudtaget så stora amningsbhar ?`jag kan inte hitta någon... :O nån som har något tips???

Jag gick och mätte min manduca, midjebandet kan bli 120 cm långt och armbanden kan bli ca 90 cm långa, jag har dem på runt 60 tror jag, jag är 170 lång och normalstor.

Till Ergo-bärsele finns om inte annat ett förlängningsband till höftbälftet om det skulle behövas!

till en del bärselar kan man köpa förlängningsbälte. Manduca har rejält långt midjebälte så den räcker till de allra allra flesta. Själv hade jag storlek typ 50 för ett halvår sen och det fanns utrymme kvar att spänna ut..

jadå :) Jag köpte bland annat på barkarbys outlet i en underklädesaffär där (åhh, jag har totalt glömt bort märket men det är ett vanligt känt märke..)

Jag skulle rekommendera en bärsjal istället. De avlastar mycket bättre och man knyter åt så hårt som behövs.

tack för svar alla :) ja hittade en amningsbh som va 100E ska kolla lite närmare på den o se om den finns i någon butik i Gävle så man kan prova den :)

ska titta lite mer på bärselarna åxå... babybjörn värkar vara ok, eller? den har inge midjeband heller (inte den ja titta på iaf) vilket är bra för min del *ler*

bärsjal värkar så krongligt :O iofs aldrig provat .. hehe så ja ska väl inte uttala mig :)

tack för svar ! kram

babybjörn bärselar är jättesköna OM du inte planerar använda den mkt jag använder våran ca 20min-1h i taget, vid längre användning än så får jag ont i ryggen (kan oxå bero på att jag är ryggoperad) sambon har dock inga problem att gå längre med den.. förutom att jag inte kan ha den längre stunder är vi jättenöjda med den.

Jag tycker inte att sjalen är besvärmilg att knyta. Man lär sig efter en gång på ett ungefär. Jag får oerhört ont i ryggen av vår BB, efter bara en kort stund. Sjalen kan jag bära i hur länge som helst i princip, iaf än så länge (knappt 8 kg). Jag har en trikåsjal, men när jag skulle prova den på första gången gick den inte på. Blev jätteledsen och pratade med min svärmor, och hon påpekade lite försynt att den nog skulle gå att knyta när jag inte längre var höggravid. :o Oops, tänkte inte på det. :angel: :D

Bärsjal är inte alls krånglig. Det ser värre ut än det är. Man lär sig en knytning i taget och ofta är det samma grundknytning till alla olika sätt att bära. Variationer på samma tema s a s.;)

*kl*

Jag hade två ergonomiska selar (Ergo? Patapum? minns inte exakta namnen) som hade förlängningsband, vägde nog ca 100 då jag började bära med dom och då hade nog en till av mig rymts i dom :) dock var det skönast bära i sjal... hade väl 5 sjalar också :angel:

Det är inte bara du som har problem med BB:n! Jag som inte har några ryggproblem alls utan starka hästtjejsaxlar klarade inte av mer än en kvart i taget när bebis kommit upp i åtta-nio kilos vikt. Tacka vet jag ergonomiska selar!

*kl*
Kunde inte bära i BB alls, fick en rätt stor bebis (4200 gram) och det funkade inte alls.
Numera bärs han i vävd sjal och Beco och jag tycker det är superbra och han också!
Dessutom så är en ergonimisk sele ett betydligt bättre köp rent ekonomiskt pga den långa användningstiden.

Jag var extremt stor innan förlossningen av senaste lilla pojken här hemma, och jag fick lungt på mig min sele utan förlängningsband. Jag skulle rekommendera dig dock att INTE skaffa babybjörn, den avlastar inte på långa vägar lika bra som en ergonomisk sele typ Manducan. Den är dessutom ganska dyr jämförelsevis... Manduca kan du hitta från 850 kronor ny, och ännu billigare begagnad.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka