Barrel Race...

Ewelina

Trådstartare
Hejsan! Är det någon duktig western ryttare som kan förklara lite om barrel race? hur långt är avståndet mellan tunnorna? Hur ska man rida runt dom (bild?)? vilket underlag ska man ha? Vilken maxtid brukar det vara? Berätta allt ni vet och lite till :banana: :banana:

Tacksam för alla svar!!
/Ewe

Sv: Barrel Race...

Kolla i regelboken. Där står det som man behöver veta. MVH P

Barrel race är en tidsgren. Man rider runt och mellan tre tunnor i ett klöver mönster, man ska korsa sin egen väg. Välter man en tunna så är det 5 sek tidstillägg lika dant om man tappar hatten. Man får ha flygande start. barrel race rids i två heat där de sammanlagda tiderna räknas. Om du går in på http://wrg.nu och skriver in sökordet banskiss så hittar du en skiss med avstånd osv.

Om du googlar på Barrel race så får du förresten upp flera bilder som beskriver mönstret och hur det ska ridas... :)

Men hallå, på wrg så står det att det ska vara 32m. skojar dom eller? När jag och min kompis tränade så hade vi kanske max 7m och det gick utmärkt (fort) :O

I regelboken står det 32m på längden och 27,4m på bredden.

7 meter???

Gick det fort??

Då har du nog aldrig tittat på barrel Race. Fort är inte fort nog:D

Det kan gå med ljusets hastighet:eek:

Ewelina skrev:
Vi gjorde det bara för skojs skull ;) Men ja det gick i galopp :D

Det är så kul! Vad har du för häst som du tränar det med?:) Tävlade bla Barrel Race idag. (Första tävlingarna!) Min häst har liksom fattat vad det går ut på, så det gick typ..Fort.
Kom 3:a!:)

Liknande trådar

Anläggning Hejsan svejsan. Jag har lite frågor angående underlag som är mer tillfälligt till en ungefär 4 m lång och 5 m bred spilta med slang...
Svar
2
· Visningar
353
Senast: tara
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 192
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
748
Senast: Oknytt
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 241
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka