Mina två shettisar har bärrandsröta som inte vill bli bra. Så torrt underlag som möjligt ska dom gå på så dom har fått gå i en liten inhhägnad bara dom. Men nu går det tre stycken andra hästar där också så nu är det inte en enda torr plats längre. Jag flyttade igår över ena shettisen till andra hagen. Den är också lerig fast leran är djupare i den hagen. På vissa ställen går det upp en bit på hoven men vissa ställen är lika "torra" som i den lilla inhägnaden.
Blir bärrandsrötan värre om hon går i den hagen tror ni? I lilla inhägnaden så är det lerigt på alla ställen men inte så djupt. Hur hade ni gjort? Hästen trivs bättre i den hagen hon går i nu eftersom den är större och hon kan komma ifrån dom andra hästarna lite mer. Lera som lera tänkte jag när jag flyttade henne, men det kanske är fel?
Blir bärrandsrötan värre om hon går i den hagen tror ni? I lilla inhägnaden så är det lerigt på alla ställen men inte så djupt. Hur hade ni gjort? Hästen trivs bättre i den hagen hon går i nu eftersom den är större och hon kan komma ifrån dom andra hästarna lite mer. Lera som lera tänkte jag när jag flyttade henne, men det kanske är fel?