Baron Gruff

majola

Trådstartare
Är Baron Gruff-sjukan detsamma som engelskans "ammonia toxicity" med "hyperammonaemia"?

/Hon som har lite svårt med språket...

Sv: Baron Gruff

Och vad är "ammonia toxicity" (ammoniakförgiftning?) på svenska? Det som brukar kallas proteinförgiftning?

Fast när folk i största allmänhet pratar om "proteinförgiftning" så menar de ju knölar och svullna ben och sånt.

Sv: Baron Gruff

Baron Gruff hade en överväxt av Clostridium Perfringens typ A i grovtarmen och detta anses kunna orsakas av att det kommer ner stora mängder latt lösligt protein på en gång i grovtarmen. På eng används också namnet Baron Gruff eller Cl. perfringens associated enteritis. Colitis X är mera en slaskdiagnos för när man inte riktigt säkert vet vilket agens som orsakade tarminflammationen

Liknande trådar

Skola & Jobb Hjälp. Har examinerande redovisning och ska då även ge respons på någon annans arbete. Texten jag har fått är tyvärr inte så bra...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 054
Senast: Badger
·
Hundhälsa Jag har varit till två olika veterinärkliniker senaste månaden och på båda ställena fick vi träffa veterinärer som ganska nyligen kommit...
2
Svar
27
· Visningar
3 870
Senast: Grazing
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 322
Senast: malumbub
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 819
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Mata småfåglarna