Barnvänligt kafé

mandalaki

Trådstartare
Läste om ett übersmart kafé i Göteborg i GP i morse (kan inte länka, artikeln verkar inte ligga på nätet).

Det vänder sig helt till föräldrar och barn! Även om jag egentligen tycker att barn ska vara välkomna överallt så tyckte jag att det här var en lysande idé för föräldrar som garanterat vill slippa sura blickar för att deras ungar "stör".

Kafeet (som tydligen också har lunchmat) har:

* barnvagnsparkering under tak
* "emergencyblöjor" för 8 kr styck
* bebismat på burk
* miniportioner på menyn
* tio barnstolar
* babysitter
* plasttallrikar, -haklappar, -muggar och -bestick till utlåning
* lekhörna

Ingen får äta i lekhörnan och inga leksaker får drälla på kafégolvet. Men i övrigt verkar det vara fritt fram. Barn får skrika och kladda;)

En sån superbra affärsidé:bow:

Stället heter Glädjebubblan och ligger på Västergatan i Annedal.

Sv: Barnvänligt kafé

Ungefär som ikea! :) Fast där är blöjorna gratis.

Ett annat bra ställe är cafét i bottenplan i Skrapan vid Medborgarplatsen i Stockholm.
De har också mängder med barnstolar och säljer förutom kaffe och sånt även barnmatsburkar. Finns ocskå mikro så man kan värma maten själv.

Konstigt att det inte finns fler sådana ställen, egentligen. Föräldrar borde ju inte vara hänvisade till Donken:grin: eller Ikea för att hitta barnvänligt fika.

Fram för fler!

Har inget barn men vilken bra idé av de som skapade kafét. Det gör ju också så att även föräldrarna känner sig mer välkomna till ett kafé och slipper sura blickar från övriga.

finns en resturang på köpcentrum här i Örebro också som också har micro för barnmat.

Oj, vilket bra café.

Om det fanns underlag för det här i stan skulle jag gärna starta ett sådant, när man har barn själv vet man vad som behövs.

Tyvärr är nog sta´n för liten för något sådant, det finns redan två caféer.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka