Jag vet :/ så himla tråkigt. I den stad där jag gick i gymnasiet skulle vi kunna bygga nytt fint hus med pool och allt för under/runt 7 mille plus bra centralt lägen Så allt känns så himla dyrt. Pendla 3 timmar om dagen däremot funkar inte, då får jag aldrig träffa dottern ju :/
Ja det är ju snordyrt med hus stadsnära.. radhus med visst renoveringsbehov kan du säkert få för 7 om det inte är bråttom (haft ett ofriskt Hemnetknarkande senaste året).
Men om jag skulle leta hus med liknande budget skulle jag fundera på vad jag kan kompromissa med, yta, pendling, tomt etc.
Jag tror oxå det är klokt att åka ut och känna lite på en del av de områden du förkastar, tex är min spontana känsla att både centrala Kungsbacka och området där jag uppfattar att du bor nu är ”mindre trevliga” baserat på enbart magkänsla, kortare besök och hörsägen medan du och de i tråden som bor där har en annan uppfattning vilket jag säkert också skulle få om jag la lite tid på research.
Väljer du bort tex Partille i sökning så försvinner ju även områden du uppgett att du kan tänka dig att bo i.