Barnvagnsfrågor

Sandra78

Trådstartare
Har lite funderingar kring barnvagn... Vi har en Teutonia från 2005, har ingen aning om vad modellen heter. En helt vanlig kombi-vagn med lufthjul. Och de där hjulen behöver mera luft, men ska man ha någon slags specialpump till dem? Cykelpumpen passade inte.

Fundering nummer två: Parasoll på vagnen? Är det något som behövs? Vet inte om hon har för avsikt att vara i liggdelen eller om det ska sittas i sommar, om det är av betydelse.

Sv: Barnvagnsfrågor

Hjulfrågan kan jag inte svara på. På vår Brio med lufthjul passar vanlig cykelpump.

Parasoll: där är min åsikt: JA! De kan ju vinklas hit och dit och suffletten täcker ju liksom bara åt ett håll. Även om det är lite krångel att flytta/vinkla om den så tycker jag vi haft stor nytta av parasoll.

Fick hjälp av grannen som är fembarnsmamma :D Det verkar som om cykelpump är rätt, men man måste ha en vinklad för att komma åt så att den sluter tätt. Ska åka på "gubbdagis" i morgon och köpa en sådan.

På min teutonia (mistral från 2004) är det samma pump som till bildäck som gäller. Fler och fler cyklar har också den typen av ventil.

Köper man en lite mer avancerad cykelpump finns oftast flera olika "adaptrar" till för att passa olika typer av däck.

Som fler skrivit, testa en "bilpump" sån har sonen på sin cykel upptäckte vi här om dagen när det behövdes påfyllning!

Parasoll beror nog på vad ni kommer vara ute på. Med dottern har det funkat bra utan och med sonen behövdes det.

Ett alternativ till parasoll är ett solskydd. Det använde vi förra sommaren.
fb413040aa.jpg

Fick hjälp av grannen som är fembarnsmamma :D Det verkar som om cykelpump är rätt, men man måste ha en vinklad för att komma åt så att den sluter tätt. Ska åka på "gubbdagis" i morgon och köpa en sådan.

De har en supersmidig pump med flera munstycken och även en mjuk "slang" som gör det enkelt att pumpa, inte var den dyr heller :)
Inte så stor heller...

kl

pumpfrågan verkar ju vara utredd,

vi har aldrig använt parasollen så jag ser det som en onödig investering. vi har inbyggt solskydd i sufletten som man fäller ut, och det finns en större modell att att köpa till. perfekt tycker jag eftersom solen flyttar på sig och man slipepr vinkla om m.m

vi ahr en phil and ted explorer men solskydd har jag sett till de flesta vagnar..

solskydd_double.jpg

ska säkert vara bilpump då. bara gå till närmaste mack:)

vi har inget parasoll, dels för att jag tycker det är hiskeligt fult (:o) och dels för att vi kan antingen fälla ner sufletten då, eller fälla över styret på andra sidan.

Jag kallar det där för myggnät :o

Men när jag tänker efter, nog satt det en liten lapp om UV-skydd på mitt jag hade :idea:

Phil&Teds är både myggnät och UV-skydd :) Jättebra, blir till och med rätt svalt under det!

Liknande trådar

Småbarn Ursäkta prefixet, velade mellan att ta gravid-1år eller småbarn, man använder ju vagn i båda fallen. Letade som fan efter en stor...
2
Svar
29
· Visningar
3 712
Senast: esprit
·
Småbarn Kanske ska köpa en sån begagnad, vill höra lite från er först. Det enda jag kommer på att fråga säljaren är ifall hjulen är avtagbara...
Svar
13
· Visningar
3 153
Senast: Ishtar
·
N
  • Låst
Övr. Barn Vad hade ni för barnvagn den första tiden? enkel liggvagn, kombivagn osv? märke? Har flera kompisar som har barn. den ena köpte en...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 584
Senast: Zoya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar