Barnvagnar

N

naturElle

Jag har varit ute o kikat på barnvagnar i veckan! Verkligen kul! Längtar tills jag får köra omkring på min bebis! :bump:
Tanken har hela tiden varit att köpa en begagnad eftersom jag tycker att priserna för en ny är löjligt dyra. Men då är det svårt att välja o få exakt den man vill ha... Så även om det var huuur kul som helst att provköra vagnar fick jag lite ångest nu.
Hur som helst, jag har fastnat för (anses detta som reklam får moderator ta bort tråden) Emmaljunga Smart, Brio Happy o Kronans barnvagn. Någon som har/har haft någon av dessa vagnar? För/nackdelar?

/Sophie

Sv: Barnvagnar

Vi provkörde och for runt i alla butiker, men sedan valde vi ändå en begagnad.

Näst intill oanvänd och bara ½ år gammal, i den färg vi ville ha :D

Fick ge 2795:- mindre än om vi skulle ha köpt den i butik...

Har en brio happy, den enda nackdelen är bältena, man ställer in dem lagom när barnet sitter upp, och sen får man spänna upp dem mycket när man fäller ryggdelen.
Min är otroligt lättkörd för att vara en stor 4 hjulig vagn, skönt gung och lätt att fälla upp/ihop och lyfta i och ur bilen.

Håller med pmm på alla punkter, har också en Brio, oerhört skönt gung i den och går på knöggliga stigar som ingenting :) Köpte min begagnad, med alla möjliga tillbehör för 2000 pengar. Kändes helt OK. Sen har jag förutom den köpt en vagn till babyskyddet (typ sulkyaktig), en sämre men mindre o smidigare 'shoppingvagn' som jag nu sålt igen :o och sen köpte jag en sittvagn. Och Elina är 9 månader ... men jag gillar att ha det som känns bra just NU, så jag köper o säljer på Blocket om jag hittar nåt bra flera gånger hellre än köper en jättedyr!

Brion kommer jag inte sälja än på flera år dock :love:

pmm o mitten: Ja den var verkligen lättkörd o riktigt kul att köra! Låter som att det blir en Brio... ;)

calazirya: Vad skönt o höra att ni fick den vagn ni ville ha "trots" begagnat köp. Det ger lite hopp. :p Finns det nån annan sida där man kan kolla begagnade vagnar förutom på Blocket?

Jag har en EL smart duo. Har inte testat den än för min bebis vill aldrig komma ut, men jag fastnade för att den var så stabil och bra, stor och rymlig liggdel och lagom höjd. Tycker att många vagnar är så låga (Kronan tittade jag också på, men den är ju superlåg, fick ont i ryggen bara av att byta delarna två gånger, och då är jag KORT och har en bra rygg).

//Julia

Vi har köpt en begagnad Teutonia Mistral med mjuklift. Både jag och blivande pappan fastnade för vagnen när vi var i affärn, han ville ha en med svängbara hjul men accepterade den här för den är enkel att svänga.
Den begagnade vi köpte är tyngre att lyfta än dom nya, men det gör inte oss så mycket, vi kommer inte behöva lyfta den så ofta.

Liknande trådar

Övr. Barn Vi har idag en Emmaljunga, vi är nöjda med den förutom att den är enorm. Men dottern sover gott i den och den känns gedigen och rejäl...
2
Svar
22
· Visningar
2 211
Senast: ako
·
Övr. Barn Om några månader så kommer vår nya familjemedlem till världen och det börjar bli dags att ta tag i barnvagnsinförskaffandet. Men det är...
Svar
19
· Visningar
2 200
Senast: ako
·
Övr. Barn Nu är det ju länge tills min bebis kommer, men har redan nu börjat kika lite på barnvagn (min plan var att hitta begagnat, och då är det...
Svar
17
· Visningar
4 017
Senast: Gnarpis
·
Gravid - 1år Ja alltså, här kommer ÄNNU en barnvagnstråd :p Vi kollar för fullt nu på barnvagnar, har tänkt att köpa en begagnad i bra skick och...
Svar
13
· Visningar
3 570
Senast: Brandgul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama