Barnvagnar

Jag har fått möjlighet att köpa en Britax go next med sitt- och liggdel samt babyskydd för 9995 kr. Helt ny med kvitto och garanti. Den fyller alla våra behov, men det är ändå mycket pengar för oss just nu. Jag har BF i oktober, så jag har tid att avvakta med vagn ett tag. Men det känns som ett fantastiskt erbjudande. Vad säger ni? Bör jag slå till?

Jag har fått möjlighet att köpa en Britax go next med sitt- och liggdel samt babyskydd för 9995 kr. Helt ny med kvitto och garanti. Den fyller alla våra behov, men det är ändå mycket pengar för oss just nu. Jag har BF i oktober, så jag har tid att avvakta med vagn ett tag. Men det känns som ett fantastiskt erbjudande. Vad säger ni? Bör jag slå till?
Jag har haft den och tycker inte den är bra. Absolut inte värt pengarna.

Det låter som att den är begagnad när du påpekar att kvitto och garanti finns med? Tänk då på att garantin bara gäller den som köpt av butik :)

Angående vagnen vet jag bara att en kompis som har den är nöjd med allt utom att sittdelen sitter väldigt lågt, och att sittdelen inte har fullt liggläge. Annars är hon jättenöjd :)

Jag hade valt Kronan duo S istället, men då är jag lite partisk (eftersom jag har den vagnen :p ).

Det låter som att den är begagnad när du påpekar att kvitto och garanti finns med? Tänk då på att garantin bara gäller den som köpt av butik :)

Angående vagnen vet jag bara att en kompis som har den är nöjd med allt utom att sittdelen sitter väldigt lågt, och att sittdelen inte har fullt liggläge. Annars är hon jättenöjd :)

Jag hade valt Kronan duo S istället, men då är jag lite partisk (eftersom jag har den vagnen :p ).

Det är från butik, så garantin gäller :)
Kronan har jag läst att den är något krånglig att fälla ihop. Eftersom att jag använder bilen flitigt är det viktigt för mig att den är enkel att fälla ihop. Och go next är verkligen galet enkel!

Senast ändrad:
Det är från butik, så garantin gäller :)
Kronan har jag läst att den är något krånglig att fälla ihop. Eftersom att jag använder bilen flitigt är det viktigt för mig att den är enkel att fälla ihop. Och go next är verkligen galet enkel!

Hehe jag vet nog vilken recension du tänker på ;)

Den är "krånglig" på det sättet att den inte går att fälla ihop den med en hand. Men själva tillvägagångssättet är jätteenkelt. Men det finns ju för och nackdelar med alla vagnar! Är nog bäst att klämna och känna lite och komma underfund med vad man gillar bäst.

Men om jag ska ge ett generellt tips så strunta helt i liggdelen! (Alltså klart ni ska köpa en, men välj inte vagn baserat på liggdelen) Välj den vagn som har den sittdel ni gillar mest! Liggdelen används max 6 månader, vissa barn vägrar ligga ner i vagnen mycket tidigare än så och vissa vägrar vagn helt. Sittdelen kan användas i flera år, och med ett aktivt barn där vagnens funktioner spelar större roll :)

Den är "krånglig" på det sättet att den inte går att fälla ihop den med en hand. Men själva tillvägagångssättet är jätteenkelt. Men det finns ju för och nackdelar med alla vagnar! Är nog bäst att klämna och känna lite och komma underfund med vad man gillar bäst.

Men om jag ska ge ett generellt tips så strunta helt i liggdelen! (Alltså klart ni ska köpa en, men välj inte vagn baserat på liggdelen) Välj den vagn som har den sittdel ni gillar mest! Liggdelen används max 6 månader, vissa barn vägrar ligga ner i vagnen mycket tidigare än så och vissa vägrar vagn helt. Sittdelen kan användas i flera år, och med ett aktivt barn där vagnens funktioner spelar större roll :)

Ja det var lite så vi tänkte. Både jag och sambon är långa, så vi förväntar oss ett långt barn. Britax go next har lång sittdel.

Vår 13 mån använder fortfarande liggdelen :)

Måste väl finnas ett undantag som bekräftar regeln ;) :D

Använder ni båda eller har ni aldrig bytt till sittdel?
När hon ska sova är de liggdel som gäller trots att sittdelen har fullt liggläge, men annars sittdel! Hon sover oftast middag o liknande hemma i liggdel, men då sitter den inte på vagnen utan ligger på marken eller så, för tung för liggdel egentligen även om hon får plats :-)

Vi har en Stokke trailz och jag älskar den! Högt läge på bebis (lätt att greja med henne i vagnen), kanonskönt gung, lättstyrd och tar sig fram överallt som vi testat. Nackdelen är att den tar plats i bagaget. I V60:n får vi lägga den på tvären och då är bagaget fullt. I V70:n klarar vi oss på hälften eftersom den går in på längden där.

@Ravishing jag har också en Duo S. Väldigt nöjd! Nackdelen är den korta suffletten som skyddar rätt dåligt mot inkommande ljus (sol men också gatlyktor under den mörka perioden)

Jag har kollat lite (bara på nätet än så länge) på Crescent Trike Alu, nån som har nån åsikt om den?

Tycker det verkar smidigt med trehjuling, men sambon som har 4 barn sen innan har väl lite åsikter (mest om svängbara hjul verkar det som)... Men nu råkar det också vara så att hans yngsta barn är 15 år i år, så det kan ju ha hänt en och annan grej på barnvagnsmarknaden sen dess :angel: kan man misstänka iaf :D

@Imogen Jag är inne på en kronan duo S, jag tolkar det som att du är nöjd med den?

Vi är jättenöjda! Håller med @hvala om att suffletten till sittdelen (den till liggdelen är super) borde vara lite längre. Men vi har inte upplevt det som ett stort problem och skulle lätt välja samma vagn igen om jag skulle göra om valet. :)

Vi har köpt en Kronan Duo S begagnad och den känns som en riktig kvalitetsvagn. Enkel att fälla ihop (men man behöver använda båda händerna förstås). Enda nackdelen är väl att chassit är ganska stort och otympligt. Vi velade mellan City och Duo och jag undrar om inte City hade varit ännu bättre... Å andra sidan får vi antagligen ett stort barn och då är det käckt med lite mer plats än vad Cityn ger. Men än så länge (med tillägget att vi inte testat med barn i än ;)) så är vi jättenöjda!

Jag har en Emmaljunga Viking och den är väldigt smidig. Lätt och smal, får plats i bilarna bra. Går att fälla ihop utan att ta isär. Lite meckig att fälla ihop innan man vant sig, men det är egentligen inte krångligt utan bara att man måste ha starka nypor. Sittdelen är vändbar.
Lufthjulen går att låsa och den tar sig då fram bra i terräng samtidigt som den är smidig inne i stan i hissar och affärer.
Jag vet dock inte hur den är för den som är väldigt lång då jag o sambon är 1,70+1,83 så vi är inte enormt långa.
Jag är oerhört nöjd med köpet, ca 8400 kr för sitt o liggdel, chassi och ett babyskydd. Paketpris nytt :D

Nu har vi vart och kikat en vända på barnvagnar och kunnat klämma och känna på många olika märken! Skönt med stort utbud i vår närmsta stora stad iaf :)

Vi tyckte att väldigt många vagnar kändes glappiga i fästet till ligg/sittdelen (märktes mest med liggdelen), hur har ni andra upplevt det? Är det dämpningen som gör det eller vad?

Den vagn vi båda gillade bäst va en Emmaljunga med 4 fasta hjul, jag hade förväntat mig att dom skulle vara tyngre att manövrera men det kändes väldigt lätt faktiskt! Nu var just den vagnen med lufthjul och vi känner att det nog är bättre med solida hjul, så man slipper pumpa eller riskera att få punka.

Liknande trådar

Övr. Barn Inför sonens ankomst köpte vi en begagnad barnvagn av en kompis, Teutonia Mistral S. Den har funkat helt okej i snart 9 månader men den...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 232
Senast: Anemone
·
Anläggning Jag går i tankarna på att köpa häst igen och undersöker möjligheten att ha dem hemma på gården. Vi har en väldigt stor gammal...
Svar
3
· Visningar
2 826
Senast: Fideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama