Barnvagn för oss som bor på landet

Sv: Barnvagn för oss som bor på landet

provkör! ta vad ni vill! smaken är som baken. många dissar andra barnvagnar för att de bestämt sig för att inte gilla dem redan i förväg, är min erfarenhet i min bekantskapskrets.
jag är inget big fan av små hjul eftersom jag tycker det är väldigt opraktisk ute i skogen, vi har rörliga låsbara framhjul på våran,och de passar vårat behov bäst.. ska tillägga att vi har en syskonvagn..
tidigare hade vi en eLJ edge och vi köpte den för att vi lyssnade för mkt på vad andra tyckte om den, och det kommer vi aldrig göra om..
visst var vagnen stadig o bra så men inte speciellt rolig att kånka i och ur bilen...

Vi bor på en gård på landet och har en Urban jungle mountain terrain som vi är riktigt nöjda med. I stan har vi en avanti trehjulingmed plasthjul. Den är mindre och enklare att ha med sig. Fungerar lika bra i New Yorks terrain som vår U.J klarar av djup snö, lera och orörda skogsstigar.

En Brio Happy, outstanding! Tyvärr måste den gå nu, då dottern har blivit för stor för den.

nu kan jag minnas fel, men hade inte då latte-hållare? ;)

Nej du minns fel, det är en ÖL-hållare.
Häruppe dricker vi inte latte, utan det är norrlands guld som gäller.
Fast ölhållaren funkar även för smalare spritflaskor också :p

Har emmaljunga edge, jätte nöjd. Gillar liggdelen eftersom jag har fått uppfattning om att den är lite större än andra vagnar och jag har en dotter som gillar att ligga i sin vagn. Har man ett barn som vill sitta så spelar det ju ingen roll ;)
Kör med vagnen överallt, i stan och här på gården. Enda gången jag inte gillar min vagn är när man är i en butik som är trång, då blir det knöligt men man tar sig fram!

Sedan som andra har sagt, det ser ut som en barnvagn ska ;)

Jo liggdelen är större.
Vi använde liggdelen tills dottern var 10 månader.
Finns ju en platta i liggdelen som man kan fälla upp så att de halvsitter också.

I vår andra vagn (cango nizza) växte dottern ur liggdelen när hon var 4 månader...
Iofs så var det en kombivagn och inte en duo så det kanske beror på det.

Ja tänk när jag hittade det lilla ryggstödet, då blev jag ännu lyckligare edge-ägare ;) använder ryggstödet flitigt i stallet eller de gånger vi är på stan. Senast igår när jag var hos frisören så hade jag en nöjd unge som satt i sin vagn :D

Hehe! När jag var liten hade jag en vinröd galonvagn till mina dockor. Den hade också dessa funktionerna... Min liggdel jag köpte till vagnen hade det inte- då kanske den hade blivit använd något.... Sittdelen har iofs fullt liggläge så det spelar eg inte så stor roll...

Det som var lite pinsamt var att min mamma frågade mig i somras om det inte fanns något ryggstöd i liggvagnen och jag sa "neeej det finns inte, jag har kollat!" Sedan satte jag mig och tittade igenom manualen till barnvagnen för en annan sak för någon månad sedan (2-3) och upptäckte att det visst fanns ryggstöd :o

*kl*

Har en äldre modell av Brio Happy(Brio Duo). Är jättenöjd med våran. Det enda jag saknar är svängbartstyre, annars har den lufthjul, teleskopstyre med ordentlig låsning och metallkorg under. Har inte haft några problem. Syrran har en EL Edge, dom är också fina men väldigt klumpiga. Brion är väl inte heller smidigast men Emmaljungan tar nog priset. Sen har syrran haft problem med teleskopstyret och hjulen på sin och den är ny...

Båda är fina. Är man inte så lång skulle jag nog satsa på en Brio av dom 2. Fördelen med Emmaljungan är väl att den har lite större liggkorg. Våran son har bytt till sittdelen nu i Brion. Han är 6 månader och ungefär 72-73 lång.

Jag säger Kronan. Har haft en sedan dottern föddes och nu är hon 1 ½. Använder den fortfarande och är supernöjd.

Vi har en emmaljunga duo edge med sportchassi, den går som en stridsvagn.. har hitintills provkört den i geggamoja, på skogsstigar (både smalt och skumpigt), grusvägar och i snö och på is... Den har fungerat väldigt bra ännu, har dock inte provat den på trängre ställen som i stan eller affären ännu.

Ja tänk när jag hittade det lilla ryggstödet, då blev jag ännu lyckligare edge-ägare ;) använder ryggstödet flitigt i stallet eller de gånger vi är på stan. Senast igår när jag var hos frisören så hade jag en nöjd unge som satt i sin vagn :D

Ja visst är det superfiffigt? :laugh:
Jag är så nöjd med min edge att om det mot förmodan blir syskon om några år så blir det en sån igen :)

Jätte smart! :D Har inga planer på att byta bort denna vagn, möjligen komplettera den med en lättare vagn med svängbara hjul för framtida stadsturer men annars nej, det finns ju en fungerande sittdel till vagnen :) Bra med en rejäl sittvagn med fullt liggläge (nästan iaf) till att sova middag i när man är hos mor och farföräldrarna :idea:

Jag som sa att jag INTE skulle göra mej av med liggdelen fören hon vuxit ur den (har en citykorg) men eftersom A absolut vill se allt som händer runt vagnen (kan inte ens använda liggläget på sittvagnen) så är nu liggdelen till salu långt innan hon vuxit ur den :( Min fina vita vagn som skulle vara så fin nu i vinter.... Ska vi byta unge över vintern ;)

Behåll din ligga-i-vagn-vägrare du ;) jag gillar min unge lite för mycket för att byta bort henne mot en som inte vill ligga i vagnen :p

A vill bara sitta. Hon vill se allt.

Har precis provkört vagnen på gärdet med 1-2 dm snö oxå när jag var och rullade ut hö i hagen. Det gick jättebra :)

Liknande trådar

Träning Jo jag har en IC som jag är lite intresserad av att köra in. Men tyvärr har jag inte så bra körvägar där vi bor (egen gård), utan för...
Svar
9
· Visningar
482
Senast: yamyam
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
860
Senast: MML
·
Hemmet Är det någon som gjort detta? Jag har ingen aning hur jag ska gå tillväga då inga jag känner är intresserade och jag just nu inte håller...
Svar
2
· Visningar
611
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 024
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24