Barnvagn för oss som bor på landet

Q

qrumelur

Bor på egen gård på landet, det är grusvägar och inga tunnelbanor, rulltrappor och skrömt....
Ni andra som har liknande förhållanden, vad har ni för barnvagn?

Sv: Barnvagn för oss som bor på landet

Vi bor i skogen och kör off-road ofta.
Har en Brio happy, fungerar jättebra :laugh:

Vi har inte köpt än men det blir en Emmaljunga, antingen Mondial eller Edge. Vi vill ha en ganska stor och tung vagn då vi både har stor hund och hästar, och man vet aldrig vad som kan råka stöta till den :crazy: Sen ska korgen under vara i metall och inte tyg, blir ju lagom mysigt efter en promenad på våt grusväg med tyg :p
Lufthjul tyckte försäljaren var ett måste på grusväg och det verkar ju rimligt.

Jag har också en Emmaljunga city cross och är supernöjd! Till förra barnet hade jag en Emmaljunga duo edge men jag tycker citycrossen är minst lika bra trots punkteringsfria hjul och tygkorg under. Visst sitter den lite lågt tygkorgen, men det går att ta sig över det mesta ändå. Annars kan man ju alltid plocka bort den.

Brio Happy med lufthjul! Finns ingen annan;)
LÄTTkörd, bra lastutrymme, lätt att höja/sänka handtag (teleskop), rymlig liggdel, du kan ha hård/mjuklift i sittdel, lätt att vika ihop....
Hade en sån till sonen men sålde den. Har kännt på många vagnar men ville ha en lika lättkörd så jag köpte en likadan helt enkelt. Går mycket i snö, grus osv.

Nu bor vi rätt centralt men vistas mer än ofta i terräng du beskriver ( Fjäll, skog, grus, snö och annan terräng ). Vi har en Urban Jungle och är jättenöjda.

Jag köpte en beg Brio att ha på gården - guld värd! Stora lufthjul och bra dämpning. Sen har jag en annan smidigare vagn i bilen.

Jag har som Cyllene- En smidig när vi handlar o så och en rejäl med bra stötdämpning i stall och skogspromenader.
Jag ÄLSKAR verkligen min smidiga vagn men den var ingen höjdare på "tur". Skramlade och studsade- den ska ju ändå ha stötdämpning dessutm .

Min kompis har en Brio Happy som är som ett ånglok överallt :)

Kronan :love:
Bästa med den är att "alla andra" inte har en. Mycket bra och stabil vagn som tom går in i vår lilla clio.

Vi hade en EL City gross som nu mera är utbytt mot en Mountain buggy swift. Med den körde jag vid höstens svampplockning rakt ut i skogen utan att vara på en stig. Gick bara bra och lilleman sov så gott

Vi har en gammal EL Edge och den har gått fram i barnvagnsovänlig terräng utan problem. Visst har jag hört en del gnäll om att de är så sablarns tunga men vi hästmänniskor låter oss ju inte stoppas av 15 kg barnvagn. ;)

Emmaljunga edge med sportchassi.
Rejäl vagn som tar sig fram överallt.

Har emmaljunga edge, jätte nöjd. Gillar liggdelen eftersom jag har fått uppfattning om att den är lite större än andra vagnar och jag har en dotter som gillar att ligga i sin vagn. Har man ett barn som vill sitta så spelar det ju ingen roll ;)
Kör med vagnen överallt, i stan och här på gården. Enda gången jag inte gillar min vagn är när man är i en butik som är trång, då blir det knöligt men man tar sig fram!

Sedan som andra har sagt, det ser ut som en barnvagn ska ;)

En Emmmaljunga City Cross med punkteringsfria däck till finkörning/staden/hemma och en Simo(Norsk) stor med lufthjul till stallet... Vet ju inte än om de är så bra eftersom jag ingen har att köra runt i den ännu men det ser väl lovande ut iaf....

Liknande trådar

Träning Jo jag har en IC som jag är lite intresserad av att köra in. Men tyvärr har jag inte så bra körvägar där vi bor (egen gård), utan för...
Svar
9
· Visningar
482
Senast: yamyam
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
860
Senast: MML
·
Hemmet Är det någon som gjort detta? Jag har ingen aning hur jag ska gå tillväga då inga jag känner är intresserade och jag just nu inte håller...
Svar
2
· Visningar
611
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 024
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24