Barnvagn & babyskydd (bilstol)

misan

Trådstartare
Vi har tittat på en del barnvagnar nu och kom fram till att det borde ju vara klokt att skaffa en som man kan sätta bilbarnstolen på. Vi har nån begagnad som vi inte bestämt oss för, men jag blev så förtjust i en Emmaljunga så vi får se :laugh: Men, så läste jag nu en massa om ELs bilbarnstolar, att de var livsfarliga :eek: är de nya bra, och i så fall från vilket år?? Man vill ju inte köpa en som lossnar vid krock!
Eller är det "enda" alternativet gracos babyskydd, och i så fall en Brio vagn? Eller vilka vagnar passar den till? Alltid ska det va nåt bekymmer...

Sv: Barnvagn & babyskydd (bilstol)

Nu för tiden finns det ju travelsystem til de flesta vagnar. Jag har en Teutonia som har en stol från acta graco. Jag älskar travelsystemet fast att alla sa att det var en onödig grej.
Jag har inte använt min vagn på någt annat sätt då mitt barn vägrade ligga i liggdelen...

Jag tror att du har travelsystem till alla bilstolar på marknaden i erkänt märke. Bugaboo vagnen klarar nog ett par olika. Just Emmaljunga har jag ingen koll alls på...

Sen tror inte jag att det finns en vagn som är äldre än 2008 som har travelsystem. Det km det året. I Brios fall måste bilstol och vagn ha samma årsmodell sa de till oss i affären.

Sv: Barnvagn & babyskydd (bilstol)

jag vet att babyproffsen kör kampanj nu i januari att man får ett babyskydd gratis om man bokar sin vagn innan vilket datum det nu var.. vet inte om det är rikstäckande kampanj dock...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka