Barnsäkerhetsgrej till spisvreden?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Alexandra_W

Trådstartare
HUNDEN slog på spisen häromdagen :crazy: Men visst finns det barnsäkerhetsgrejer för vreden? Var, hur fungerar etc?

Spisen är en fristående hällspis om det spelar roll.
 
Sv: Barnsäkerhetsgrej till spisvreden?

Det gick inte direktlänka, vad ska jag söka efter? Kommer till indexsidan/startsidan bara..
 
Sv: Barnsäkerhetsgrej till spisvreden?

Vitvaror -> Spisar -> Tillbehör
 
Sv: Barnsäkerhetsgrej till spisvreden?

Annars kan man, på en hel del spisar, plocka bort spisvredena och bara sätta på dem när man ska använda spisen :)

(vi har IKEA´s spisskydd, men har inte behövt ha skydd för själva vredena).
 
Sv: Barnsäkerhetsgrej till spisvreden?

Trodde alla nyare spisar hade vred-lås? Det har vår, man vrider ena vredet till nyckelsymbolen och sen kan man vrida hur mycket man än vill på vreden utan att strömmen slås på!
 
Sv: Barnsäkerhetsgrej till spisvreden?

Trodde alla nyare spisar hade vred-lås? Det har vår, man vrider ena vredet till nyckelsymbolen och sen kan man vrida hur mycket man än vill på vreden utan att strömmen slås på!

Nu förutsätter du att vår spis är ny :angel:

Inget vredlås på den här inte ;)

Däremot hittade jag när jag survade 'säkerhetsvred', dvs man byter ut befintliga vred mot sådana man måste både trycka in och vrida på. Både snyggare och billigare än 'annat skydd' tycker jag.
 
Sv: Barnsäkerhetsgrej till spisvreden?

Med nyare menar jag i alla fall 10 år gamla! Eller nåt sånt. Tror vår spis är i det hugget och den har lås. Fast det gäller säkert inte alla i vilket fall som.

Va bra att du hittade säkerhetsvred! De ska väl inte hundarna kunna vrida runt. :)
 
Sv: Barnsäkerhetsgrej till spisvreden?

Däremot hittade jag när jag survade 'säkerhetsvred', dvs man byter ut befintliga vred mot sådana man måste både trycka in och vrida på. Både snyggare och billigare än 'annat skydd' tycker jag.

Vart hittade du sådana?! Låter som en bra lösning här hemma! :idea:
 
Sv: Barnsäkerhetsgrej till spisvreden?

Vi satte in en strömbrytare i skåpet bedvid spisen.
 
Sv: Barnsäkerhetsgrej till spisvreden?

Jag har ett elände med katterna som tar ett par turer över spishällen nattetid. Vår spis har touchkontroller på själva hällen, det finns en låsknapp men om katten ställer sig på den ett par sekunder låser spisen upp och då behöver katten bara trampa på rätt ställe så startar en platta.
Det går inte lägga något över heller för då börjar eländet till spis pipa.
 
Sv: Barnsäkerhetsgrej till spisvreden?

Vi har monterat en extra strömbrytare till vår spishäll i kastrull-låddan som finns under spisen. (också separat inbyggnadshäll). Har alltså både hängslen (strömbrytaren) och livrem (knapplås till touchknapparna)...

Och för den som är orolig - min svärfar är elektriker med full behörighet...
 
Sv: Barnsäkerhetsgrej till spisvreden?

Har funderat på den varianten men varit lite fin i kanten eftersom jag skulle få den synlig.
Jag har ju ett handikappanpassat kök utan underskåp så jag kan inte "gömma" strömbrytaren. Sen har jag ingen svärfar med elbehörighet heller så det blir klart mycket dyrare.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 448
Senast: Modest
·
Kropp & Själ Jag har haft ont i ländryggen i några år nu på morgonen när jag vaknat (stel och öm i musklerna ffa) men det har blivit så att säga...
Svar
14
· Visningar
811
Senast: Ramona
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 098
Övr. Barn Sonen född -16 har redan stora problem i skolan, det är mycket slagsmål och skolpersonalen verkar inte ha någon koll på hur och varför...
2 3
Svar
59
· Visningar
15 539
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp