Barnkalas när?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Y

Yahoo

När började ni ha barnkalas för era barn? Vår son fyller snart två år och har redan i år blivit bjuden på tre kalas. Nu funderar vi på om vi också borde ha barnkalas. Hur har ni gjort/funderat kring detta?
 
Sv: Barnkalas när?

Vår lille plutt fyller snart ett (va! redan?!) och jag funderar också i samma banor. Inte för att jag hade tänkt mig nåt stort eller ens vill ha presenter ifall jag ordnar ett litet barnkalas, utan mest för att han är så himla social och verkligen gillar andra barn. Och vi träffar vissa barn ganska regelbundet på ÖF och simningen. Funderar på att bjuda hem ett par, tre stycken lite vid sidan av, så kan bebisarna leka lite medan mammorna fikar. :)

Samtidigt känns det lite fånigt att ens tänka på barnkalas till en ettåring! Och bjuda hem på fika kan man ju göra när som helst egentligen. Men jag är en sån som gillar att ställa till kalas och festa till det. :D

Å andra sidan vill jag inte heller sätta någon press på "de andra" att DE ska ha barnkalas för sina snart ettåringar. Vill absolut inte starta nån slags måste-trend. Sånt är så jobbigt. Så troligtvis blir det inget barnkalas i år. :smirk:
 
Sv: Barnkalas när?

Vår lille var på tre barnkalas när han fyllde ett, men vi vale att inte ha. Kändes absolut inte som något måste. Och vi köpte bara småsaker till de barnen, typ för 50-100 kronor.
Så ha du om du känner att du vill!

Anledningen till att jag nu börjar fundera på kalas är för att man inte hinner träffas lika ofta när alla börjat jobba. Så det vore ett utmärkt tillfälle för barnen och föräldrarna att fortsätta träffas då och då.
 
Sv: Barnkalas när?

Låter som en bra anledning tycker jag! Det svåra kanske blir vem som ska bjudas om man inte kan bjuda alla?

Än så länge är "vi" hemma med våra barn och träffas regelbundet. Men det är ju samtidigt kul att göra nåt lite extra. Märks inte att jag har svårt att välja va? :)
 
Sv: Barnkalas när?

Våra flickor hade sina första "riktiga" barnkalas när de fyllde 4 år. Vi tyckte att det var lagom ålder, för de flesta små gästerna vågade då "släppa iväg" sina föräldrar.

När de fyllde 2 och 3 år, så bjöd de på glass eller tårta på dagis. De var fullt nöjda med det. :)
 
Sv: Barnkalas när?

Vi har som vana i vår kompiskrets att ha kalas redan från ett års ålder. Men då är föräldrar och ev. syskon också med, så egentligen kanske det mest är en förevändning för att träffas...

Min dotter hade 4-årskalas för någon vecka sedan, och det var det första kalaset hon varit "helt med på" själv. Så pratar man riktiga kalas kanske det är en lagom ålder.
 
Sv: Barnkalas när?

Barnen har bestämt och sagt till om de vill ha kalas. Födelsedagen firar vi ju med nära och kära ändå. Kalas är bonus om de vill.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Min son är bjuden på Halloweenfest nästa vecka hos en av sina bästa vänner, som är en klasskompis. Det är ett litet gäng barn som är...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 142
Övr. Barn Hur stora rum har era barn? Vi funderar på att göra om lite men blir lite fundersamma på storleken på rummen. Vi skulle vilja göra två...
Svar
15
· Visningar
1 286
Senast: Imogen
·
Övr. Barn Vid vilken ålder har ni låtit ert/era barn varit själva hemma och hur länge? Vi bor i villakvarter med många grannar hemma på dagarna...
Svar
10
· Visningar
1 744
Övr. Barn Det var Hanna Hellquist som skrivit flera krönikor om hur hon kämpar med ofrivillig barnlöshet, IVF, infrysta ägg och missfall, senaste...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
11 094
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp