Barnförsäkring?

MsSleepalot

Trådstartare
Vad har ni för barnförsäkring? Hur vet man vilken man ska ha, alltså hos vilket försäkringbolag?
Hur tänkte ni när ni tecknade er barnförsäkring?

Sv: Barnförsäkring?

Vi fixade ett möte med trygg hansa och snackade med dem och valde en försäkring. Dock vet jag ej vad den heter. Men det kändes bättre efter att ha pratat med dem personligen.

T-H eftersom jag själv haft nytta av min barnförsäkring var det oerhört viktigt att dottern försäkrades, speciellt om hon ska ärva några funktionshinder av mig.

Trygg Hansa, jämförde vad som var bäst när jag tecknade, även jag är barnförsäkrad i trygg hansa och bilarna också (får rabatt då) dessutom tycker jag alltid de är så glada och trevliga när man ringer :)

Jag har inte tecknat trygga barn plus.

Jag har Trygg-Hansa och ACE. Ace p.g.a. att jag inte får försäkra ena sonen i nåt annat bolag och ACE försäkrar alla barnen till samma pris.

Vad har ni för barnförsäkring? Hur vet man vilken man ska ha, alltså hos vilket försäkringbolag?
Hur tänkte ni när ni tecknade er barnförsäkring?

Vi valde Trygg Hansa eftersom vi hade de flesta andra försäkringarna där.

Några månader senare kom det hem en oberoende försäkringsmäklare och pratade lite och när han fick veta att vi hade TH till barnen så sa han att bättre kunde det inte bli, så vi har behållt den! :)

Har för mig att det finns olika nivå (eller vad man ska kalla det) på deras barnförsäkring och vi har den som innehåller allt.

/Timsetim

Skandia!
Vi hade en försäkringssnubbe hos oss som sa sig vara oberoende men kom från Skandia. Att vi ändå valde dom var att han var väldigt ärlig och hymlade inte om att vissa saker sa han för han fick betalt för det och dessutom berättade han att det kvittar om man väljer Skandia och TryggHansa. De är lika bra!

På tredje plats kommer Folksam och sen är resterande sämre på alla sätt.

Vi fick ansökan ifyllt av honom på plats och sen lämnade han oss och vi fick göra vad vi ville. Skriva på eller söka nån annanstans. Vi var lite lata och skrev på och skickade in.

Vi har medlemsbarn genom sambons fack. Kolla om erat fack inte har något sådant.

Säg inte så, jag som har länsförsäkringar :eek: Det blev dem för att jag har mina andra försäkringar där.

det är alltid stor skillnad på försäkringarna, och jobbigt är de..
jag sökte lite för ett tag sen på internet, det slutatde med att jag bytte mina barnförsäkringar och fick ett så himla bra bemötande av de som hjälpte mig, länk till företaget http://www.livkompagniet.se

trevlig kväll!

Liknande trådar

Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
651
Senast: Bufera
·
Kropp & Själ FÖRSÄKRING- symptom innan försäkrad Hej! Jag har en liten fundering kring min försäkring. Jag fick nyligen diagnosen anorexia. Aldrig...
Svar
8
· Visningar
1 707
Småbarn En vän till mig är gravid och väntar sitt första barn. Hon bor i Tyskland. Jag håller på att sätta ihop ett litet paket med bra att...
Svar
2
· Visningar
1 001
Senast: gulakatten
·
IT & mobiler Hur svårt är det att skapa animerande filmer, liksom rörligt material? Om man tänker att man skulle skapa kortfilmer med information...
Svar
0
· Visningar
233
Senast: cherie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Storlek röd Kong?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Valp 2024