Barnets placering+ rörelse

S

saltahajen

Går nu strax in i vecka 21. På mig syns det knappt att jag är gravid! Självklart blir jag rädd över att allt inte är som det ska men samtidigt så känns det rätt skönt då jag sedan tidigare har en ryggskada som jag känner mig ganska säker på skulle ha gjort sig riktigt påmind med en stor mage!

På UL såg allt bra ut, barnet var större än beräknat osv... Nu ligger det väldigt "nära ryggen" så därför syns det inte mycket på mig! Men nu till min undran...
Känner man rörelser senare om barnet ligger närmre ryggen?
Jag känner nämligen i stort sett ingenting och vill så gärna att det skall börja kännas nu :laugh:

Har barnets placering någon betydelse då det gäller att känna rörelse?

Luddig tråd detta blev ;)

Sv: Barnets placering+ rörelse

Enligt den information jag har fått av min BM så påverkar läget hur tidigt sparkarna känns. Och ligger den långt in mot ryggen så känns rörelserna senare.

Min unge låg bak mot ryggen så på mig syntes det väldigt lite och runt vecka 20 tror jag det var jag först började känna nånting.

Beror oxå på vart moderkakan är fäst, min satt i framkant på livmodern och dämpade alla små sparkar till nångång efter v.20

Är det första barnet så kan det dröja längre innan man fattar vad det är som "skvittrar" i magen!
Första barnet var jag hemlig ända till 8:e månaden, hade en kompis som fick samtidigt han hade jeansknappen knäppt när hon åkte till BB!

Jag har moderkakan i framväggen och kände ytterst lite fosterrörelser före v 19. Med de tidigare har jag kännt från v 16, så jag var nästan lite orolig...

När jag frågade BM som gjorde UL sa hon att det var nys att man känner sämre pga moderkakans placering, men där TROR jag att hon har fel! Det är flera som kännt senare då de haft moderkakan fram, än vid annan graviditet då de haft den bak istället. Men det är ju inget vetenskapligt såklart.:)

Jag hade bakåtlutande livmoder och moderkakan i framvägg. Ändå kände jag och andra sparkar redan runt v16 eller så.
Så det där stämmer som sagt var inte på alla.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
8 216
Senast: cassiopeja
·
Gravid - 1år Jag är gravid i vecka 12+6 och jobbar som undersköterska i äldreomsorgen. Jag har sen vecka 8 fått ont när jag jobbar. Det drar och...
Svar
12
· Visningar
3 716
Senast: Anna-KarinO
·
Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 547
Senast: Liten
·
Hästvård Min häst gick omkull i hagen i förrgår och dammade rakt igenom staketet så två stolpar går av. På något vis skär han sig strax under...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
21 331
Senast: Messy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar