Barn som kräks

Status
Stängd för vidare inlägg.
N

ny hästägare

Hej
Min drygt niomånaders bebis kräks flera gånger efter varje gång han ätit. Det är mat och saliv blandat som kommer ut igen. Vissa gånger är det mycket och andra bara litegrann. Tog upp det på BVC och de sa att vissa barn kan göra så här upp till 1 års ålder. Det blir många ombyten per dag och tvätten hopar sig. Han var så här när han kom till oss när han var 5½ månad och det har inte blivit alls bättre.

Han äter gröt på morgonen, matburk på middagen, gröt igen på eftermiddagen och på kvällen välling oftas. Han äter heller inget annat än detta. Skulle han få vanlig mat i sig som vi lagar, nån mosad frukt, liten brödbit eller vad som helst så spyr han upp det med en gång.

Någon annan som har så här???
 
Sv: Barn som kräks

Min minsta dotter gjorde så..kommer inte ihåg riktigt hur länge men det var ett bra tag efter hon börjat äta "fast" föda..
Till oss sa dom att det var hennes magmun som inte slöt sig riktigt, vi provade att ge mindre portioner och lite oftare..
Det växte bort.
Såg även till att vi inte gjorde ngt ansträngande direkt efter maten..satt oftast still i soffan o läste en bok eller ngt.

Är tillväxten på honom bra och dom sagt så på bvc så behöver du nog inte oroa dig..

Nyfiken fråga, är han adopterad ?
 
Sv: Barn som kräks

Nej han är fosterbarn. En liten krabat som fick för dålig stimulering som liten, men kommer igen med stormsteg nu :)
Tack för tipset!
Ska ta det lite lugnare när han ätit och äta oftare.
 
Sv: Barn som kräks

Jag blir så glad när jag hör om barn som haft det tufft i starten..får bra fosterföräldrar som bryr sig...:)

Lycka till med allt, stimulering o mat..:banana:
 
Sv: Barn som kräks

Min minsting som nu är knappt 8 månader kräks många många gånger på en dag, han kan lätt kräkas 10 gånger före kl 10 på morgonen, det går minst två-tre hela klädbyten per dag.

Svag magmun är väl inte så jätteovanligt, det ska ju gå över med tiden. Den dagen ser jag fram emot.
 
Sv: Barn som kräks

Min äldsta son gjorde så från han föddes tills han var drygt ett år gammal.
Det gick väl an så länge man ammade, men inte så kul när han började äta vanlig mat.
Minns så väl den dan jag upptäckte att han hade samma tröja två dar i rad :rofl:
 
Sv: Barn som kräks

Roligt att höra att det går över. Ser också fram emot den dagen. Just nu är det väldigt mycket tvätt och många haklappar. Men skönt att veta att man inte är ensam.:)
 
Sv: Barn som kräks

indian-charlie skrev:
Jag blir så glad när jag hör om barn som haft det tufft i starten..får bra fosterföräldrar som bryr sig...:)

Lycka till med allt, stimulering o mat..:banana:

Tack!
Att vara fosterförälder är roligt och otroligt givande. Vi har en flicka på tre år också som det ska göras en vårdnadsöverflytt på nu i år.

Vi kämpar på med stimuleringen :)

Hälsningar
Anne
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag behöver en tråd med tips kring BLW (baby lead weaning) och plockmat! Vi har en 6-månaders hemma som vi precis har börjat med. Från...
2 3
Svar
59
· Visningar
1 978
Senast: Lingon
·
Småbarn Sonen äter inte så mycket mat. Vid frukost, lunch och middag sitter vi till bords och han får smaka på allting som vi har på tallriken...
2
Svar
20
· Visningar
1 456
Senast: amsway
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 522
Senast: Modest
·
Katthälsa Hej! Har en ragdollhona på 5 år som har lite problem. Hon är ju långhårig så hon kräks titt som tätt och det är då både hårbollar och...
Svar
17
· Visningar
1 311
Senast: Celinehenn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp