Barn som fyller 4.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Barn som fyller 4.

Jag hade köpt 110, min donna som snart blir fyra börjar 104 vara lagom till på gränsen till för litet på :)
 
Sv: Barn som fyller 4.

Hehe Enya, vad är det för pluttunge du har ;)
Min nyblivna ettåring har 86, tvååringen 98 och 4-åringen köper ja gnumera 116 till...
 
Sv: Barn som fyller 4.

Min 4½ åring drar 110-116. I tröjor lite större han har endel tröjor i 120 nu. Byxorna drar han 110 i men han har korta ben. :crazy:
 
Sv: Barn som fyller 4.

ameo skrev:
Hehe Enya, vad är det för pluttunge du har ;)
Min nyblivna ettåring har 86, tvååringen 98 och 4-åringen köper ja gnumera 116 till...
Pluttunge?:rofl: Det är minsann alla andra som får jättar till barn :angel:

Minstingen på 2,5 år har 80- 86........... Men så är jag 157 cm lång och pappan var 160 cm:D Då blir det smått!:) Det positiva är att man då kan njuta av att ha dem små länge:idea: :rofl:
 
Sv: Barn som fyller 4.

Enya skrev:
Pluttunge?:rofl: Det är minsann alla andra som får jättar till barn :angel:

Minstingen på 2,5 år har 80- 86........... Men så är jag 157 cm lång och pappan var 160 cm:D Då blir det smått!:) Det positiva är att man då kan njuta av att ha dem små länge:idea: :rofl:

:eek: Stina drar 74-80 nu och hon blir sex månader nästa vecka...:angel: :rofl: Men med mor på 179 och far på 180 så borde hon bli stor.

Jenny
 
Sv: Barn som fyller 4.

Min lilltjeja är 3,5 år och har 98 i byxor, men gärna 104 eller 116 i tröjor, så till en 4-åring rekommenderar jag 104 i byxor eller 110 så de får något att växa i. Tröjor kan man oftast köpa mycket större, barn gillar ju rymligare kläder så de har utrymme att leka mycket!

Jämför kläderna, ibland skiljer det inte så mycket på storlekarna då kan man lika gärna köpa den större.
 
Sv: Barn som fyller 4.

104 är 4 år men vad det egentligen är beror på barnets verkliga längd.
Dessutom så kan det skilja på storlekar uppe och nere på kroppen.
Det bästa är att fråga föräldrarna vad för storlek barnet har på kläder alternativt du köper medvetet kläder som kan vara lite för stora så barnet får växa i kläderna.
Min dotter har alltid dragit större storlekar än "normalt".
Hon är snart 9 år och 146-152 (11-12 år) passar med nöd och näppe.
En måttabell lyckades jag hitta:
http://www.ellos.se/CustomerSupport/Measurements.aspx
(Tryck på måttabell barn)
Minns jag rätt hade min dotter 116 som 4 åring medans hennes kompis som är 2 månader yngre drog 98 så skall du köpa kläder till något annat barn fråga föräldrarna efter storlek först för säkerhets skull.
 
Sv: Barn som fyller 4.

Jamtland skrev:
:eek: Stina drar 74-80 nu och hon blir sex månader nästa vecka...:angel: :rofl: Men med mor på 179 och far på 180 så borde hon bli stor.

Jenny
Undrar hur långt barnet i min mage blir...... jag och pappan är lika långa exakt:D
 
Sv: Barn som fyller 4.

Jag läste nånstans att man tar genomsnittet av mammans och pappans längd och så plus minus 20 cm... Det är RÄTT stor spridning :rofl:
 
Sv: Barn som fyller 4.

ulda skrev:
Jag läste nånstans att man tar genomsnittet av mammans och pappans längd och så plus minus 20 cm... Det är RÄTT stor spridning :rofl:

Då blir min dotter någonstans mellan 155 och 195 cm som vuxen:rofl: :rofl: Jag är 164, maken 187 så snittet blir ju 175,5.

Idag är hon knappt 110 och fyller 4 om 2 veckor:love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Det här med talet. Hur kan det vara så olika? Vår första bubblade 3-ords meningar vid 18 månader. Vår andra fyller snart 2 år och har...
2
Svar
24
· Visningar
2 100
Senast: Mirtai
·
Övr. Barn Hur stora rum har era barn? Vi funderar på att göra om lite men blir lite fundersamma på storleken på rummen. Vi skulle vilja göra två...
Svar
15
· Visningar
1 295
Senast: Imogen
·
Övr. Barn Hoppas att det inte är opassande att jag klampar in här som icke-förälder, men jag såg något klokt i Facebookgruppen Heja Livet igår och...
2
Svar
25
· Visningar
2 243
Senast: Bexzor
·
Övr. Barn En kompis har kämpat för att få barn och är nu gravid, jag vill köpa nåt åt lilla familjen. Polarn och pyret har släppt en Stig...
2
Svar
25
· Visningar
2 206

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp