Barn omkom när ridhus rasade

Sv: Barn omkom när ridhus rasade

Fy så tragiskt... stackars alla inblandade och jag kan ändå inte låta bli att undra hur det också gick för hästarna :(
 
Sv: Barn omkom när ridhus rasade

Eller hur varför är det viktigare hur det gick för barnen än för hästarna? Jag tycker det är lika viktigt båda 2.... Men som vanligt är väl bara hästarna redskap/obetydliga husdjur eller nåt annat fånigt som inte spelar så stor roll!
 
Sv: Barn omkom när ridhus rasade

Eller hur varför är det viktigare hur det gick för barnen än för hästarna? Jag tycker det är lika viktigt båda 2.... Men som vanligt är väl bara hästarna redskap/obetydliga husdjur eller nåt annat fånigt som inte spelar så stor roll!

I jämförelse med barnen, så ja då är hästarna obetydliga!

/Camilla
 
Sv: Barn omkom när ridhus rasade

Eller hur varför är det viktigare hur det gick för barnen än för hästarna? Jag tycker det är lika viktigt båda 2.... Men som vanligt är väl bara hästarna redskap/obetydliga husdjur eller nåt annat fånigt som inte spelar så stor roll!

Nja det var väl inte riktigt så jag tänkte visserligen... nog tycker jag barnen är viktigare, men det ena hindrar ju inte att man rapporterar om det andra.
 
Sv: Barn omkom när ridhus rasade

Dåligt att det inte stod något om hästarna:S

+ ni andra

Den här nyheten är skriven igår kväll bara ett par timmar efter att olyckan hänt (den skedde en 17-tiden på kvällen). I det skedet var röjningarbetet långt ifrån färdigt och ingen visste riktigt om det fanns människor eller hästar kvar i byggnaden. Det var först sent på kvällen som räddningmanskapet kunde bekräfta att två hästar dött. Och ja, folk i allmänhet är mer intresserade av att få reda på hur det gick för barnen, hästarna kommer i andra hand. Att man så nära inpå olyckan inte visste/gick ut med hur det gått för hästarna är ingenting konstigt.
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Hästnyheter Taket har rasat in på ett kostall i Hälsingland. 200 kor fanns i byggnaden och ett 60-tal är fortfarande kvar under rasmassorna. ...
Svar
0
· Visningar
456
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter En privatperson vill bygga en hästgård utanför Lillkyrka. ... Källa / Läs mer...
Svar
1
· Visningar
640
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Solängens ridskola i Storvreta planerar att bygga ut. Tanken är att ett eget ridhus ska stå klart så snart som möjligt. Då kan eleverna...
Svar
0
· Visningar
507
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Örebros politiska majoritet väljer att satsa på ett nytt ridhus och upprustningen av ett stall i Karlslund. Den totala summan är elva...
Svar
0
· Visningar
509
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp