marieka
Trådstartare
Jag har tyvärr varit tvungen att avliva 2 av mina katter, en av ålder o sjukdom och en som blev påkörd. Till "snartfyraåringen" har jag förklarat som det är. Katterna är döda och nu är dem uppe i katthimmlen och busar med alla sina kompisar. Vi brukar titta på kort på katterna och fantisera om vad dem gör. Snart blir det ev. aktuellt med avlivning av tredje katten pga. av att hon kissar överallt dessutom skiter hon utanför lådan
OM det blir avlivning så är jag osäker om jag ska säga att hon är död eller köra klassikern "hon bor ute hos en tant på landet". Men jag tycker det känns fel att säga så. Dessutom lär han märka att jag blir ledsen.
Undra om han kommer ta det här lika bra. Siri får ju vara o leka med Göran och Torsten i himlen.
Usch, jag blir ledsen bara jag tänker på det.
HUr pratar ni om döden med era barn? Pratar ni om det alls?
OM det blir avlivning så är jag osäker om jag ska säga att hon är död eller köra klassikern "hon bor ute hos en tant på landet". Men jag tycker det känns fel att säga så. Dessutom lär han märka att jag blir ledsen.
Undra om han kommer ta det här lika bra. Siri får ju vara o leka med Göran och Torsten i himlen.
Usch, jag blir ledsen bara jag tänker på det.
HUr pratar ni om döden med era barn? Pratar ni om det alls?