Barmarksdrag

Kakis

Trådstartare
Någon här inne som sysslar med barmarksdrag? Jag var på SM i Nybro i helgen och har hittat en ny sport för mig :laugh: Jag har inget grönt kort men det tänkte jag ta under vintern för att kunna tävla officiellt nästa år, så i helgen ställde vi upp i motionsklass. Jag och min hund var ett lite udda ekipage i klassen Cani-Cross:

310245_271353606236753_100000863470880_812847_922684321_n.jpg

Sv: Barmarksdrag

Härlig bild! Hunden verkar ju ha skitkul! Nu blev jag också nyfiken.

Vad har du för utrustning? Samma vid skidåkning?

Vad roligt ni ser ut att ha :)

Ja, jag kör ju mina med "dragcykel". Ser ut som en stor sparkcykel och jag tror man max får ha två hundar som drar den på tävling.

Härlig bild! Hunden verkar ju ha skitkul! Nu blev jag också nyfiken.

Vad har du för utrustning? Samma vid skidåkning?

Ja hunden älskar det. Hon är mer taggad inför detta än inför agilityn :D

Eftersom jag är skåning med frusen hund har jag ingen erfarenhet från skidåkning. Men jag har ett midjebälte och en draglina. Och så sele på hunden.

Åh men va härligt det verkar! En till som blivit nyfiken här:D En liten fundering bara, hur får man vovven att bara springa på och inte stanna och nosa? Tror min vovva skulle gilla att dra men så var det det där med koncentration (sådan matte sådan hund eller var det tvärsom?:angel: )

Åh men va härligt det verkar! En till som blivit nyfiken här:D En liten fundering bara, hur får man vovven att bara springa på och inte stanna och nosa? Tror min vovva skulle gilla att dra men så var det det där med koncentration (sådan matte sådan hund eller var det tvärsom?:angel: )

Hm, det får nog någon som vet mer om drag svara på. Min hund har liksom bara älskat det från första gången jag tog ut henne på joggingtur. Så jag har inte lärt henne det utan hon har gjort "rätt" från början.

Första gången hade jag ett erfaret ekipage som drog iväg före oss.

KL
Jag körde med Nomesele o en trehjulig sparkcykel, jag lärde mig snabbt att ha knä o armbågsskydd på.
Att hunden kan vänster/höger är bra, samt sakta o stanna.

Håller inte på med det men skulle vilja, tyvärr kan jag inte konkurrera med min hund.

Men måste säga att härlig bild! Se till att slå lite stora hundar sen när ni börjar tävla :D

Jag kör mina hundar både med vagn och cykel men har inte vågat mig på att tävla än.. Känner mig mest som en glad amatör som har mycket kvar att lära :)

Nybro var väldigt trevligt och jag insåg att jag kanske skulle våga mig på att tävla i barmarksdrag någon gång, det var så olika ekipage som ställde upp, både proffs och såna som bara drog för skojs skull :) Den här gången tittade jag dock bara på.

Åh att ha nån lockande framför var ju en bra ide :D Prövade att springa lite med henne häromdagen och insåg att felet som snarare var en matte som springer för långsamt = det blir tråkigt/mer intressant att nosa xD Undrar om det kan funka att dras lite lätt på en sån liten kickbike ungarna härikring åker på, de är ju väldigt mkt billigare än en sån riktig för drag är gissar jag:p

En sån kickbike funkar säkert på asfalt, fast asfalt är ju inte så bra för hunden. :3

KL

Upptäckte att min hund kunde dra cykel om jag släppte fot-kommandot.. så hittade jag lite info om att det är en sport (bikejoring) xD Några veckor sen.
Har ingen önskan att tävla, men det öär en rolig aktivitet som vi tränar med :)

Upptäckte dock en sjukdom i hunden (borrelia) som visade sig när vi började med det. Så nu ska vi börja så smått igen när han fått medecin. Började att springa med bälte nu.

Liknande trådar

Övr. Hund Efter att min gamla hund gick bort för snart 2 år sedan har nu suget efter en ny hund infunnit sig. Jag hade tänkt att i god tid börja...
2 3
Svar
48
· Visningar
7 369
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Behöver nog mest skriva av mig lite. Jag upplever mig väldigt sällan nöjd och tillfreds med livet. Just nu har jag hamnat i en riktig...
Svar
14
· Visningar
4 352
Senast: starcraft
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 958
Senast: Nominous
·
Hundavel & Ras Vi var ju tvungna att ta bort en av våra hundar för ungefär en månad sedan och även om det just för tillfället kan kännas lite skönt att...
2
Svar
23
· Visningar
2 732
Senast: Dentaku
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31