Barefoot Cheyenne Bellis/Lily?

Monifa

Trådstartare
Har en shettis som detta året ska ridas in. Och det där med liten ponny plutt och sadel har jag förstått inte är något vinnande koncept. Finns det överhuvudtaget bra små sadlar?

Iallafall är lite inne på en BF Cheyenne Bellis till min lilla kille men efter som jag tidigare bara haft bomsadlar på tidigare hästar så är min erfarenhet av bomlösa lika med noll och har ett par frågor:

- Kan man hoppa lågt i bomlöst?
- Hur bra passar den som inridnings sadel? Ponnyn är musklad över ryggen av tömkörning.
- Hur är en bomlös uppbyggd?

Sen om någon har erfarenhet av denna sadel innan så berätta gärna vad ni tycker :laugh:

Sv: Barefoot Cheyenne Bellis/Lily?

Ska försöka svara så gott jag kan =)
Personligen har jag märkt att folk inte är lika noga med sadlar till våra kära småhästar.
Vilket jag inte kan förstå alls.
Säger inte att alla är det men många!

Vad det gäller bomlöst så har jag själv precis tagit hem en Barefoot Arizona.

De säger att det ska gå att hoppa låga hinder, har själv aldrig provat.
Som inridningssadel tror jag den funkar ypperligt! Den formar sig efter hästen och tillåter muskler byggas utan att du behöver byta sadel varefter hästen "växer".

Just Barefoots sadlar är uppbyggda på olika paneler. Samt att du måste ha en padd som ger ryggfrigång.
Vilken sadel du än väljer att köpa bör den ha provats med en elektrisk tryckpad. Jag har sett resultat efter en Barefoot sadel och är nöjd med det =)

Mitt råd är att ta kontakt med Jeanette på Stall R*storp. Hon hjälper mig med min sadel just nu och är hur trevlig som helst!
Samt att det står mkt på hennes sida om just Barefoot.
Hoppas du hittar det du söker =)

Sv: Barefoot Cheyenne Bellis/Lily?

Jag har preccis beställt en sådan sadel, jag har bara hört bra saker om den och hoppas såklart att det är en bra investering:bump:

Liknande trådar

R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 220
Senast: iNHALE
·
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 277
Senast: lillamy73
·
Utrustning Jag ska få hem och prova en bomlös sadel till shettisen. :idea: En bättre begagnad cheyenne barefoot barnsadel. (Denna har använts...
Svar
5
· Visningar
4 118
Senast: Elute
·
F
Utrustning Har precis "blivit" med bomlös sadel och har ingen som helst erfarenhet av bomlösa sadlar sen tidigare! Eftersom vi har haft problem att...
Svar
11
· Visningar
4 218
Senast: flisan100
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Starlink
  • Sytråden del 4
  • Facebook har låst kontot

Hund, Katt, Andra Djur