Barbietrosor & Barbiekläder

FadeAway

Trådstartare
Alltså trosor till barbie inte med barbietryck. Dottern är inget fan av att hennes Elsa och Anna saknar trosor.

Även kläder var köper man det? Det enda jag hittar är typ ett set som kostar i storleksordningen som en barbie med kläder. Vad har liksom hänt. Jag minns att jag hade förhållandevis få barbiesar men en hel del kläder. Nu kan man köpa en Barbie med kläder för under hundralappen men lösa barbiekläder är det värre med.

Jag vill helst inte handla på wish eller dylikt. :)

Alltså trosor till barbie inte med barbietryck. Dottern är inget fan av att hennes Elsa och Anna saknar trosor.

Även kläder var köper man det? Det enda jag hittar är typ ett set som kostar i storleksordningen som en barbie med kläder. Vad har liksom hänt. Jag minns att jag hade förhållandevis få barbiesar men en hel del kläder. Nu kan man köpa en Barbie med kläder för under hundralappen men lösa barbiekläder är det värre med.

Kolla tradera.

Hur stora är barnen?
Barbiekläder och framförallt trosor är väldigt enkelt att sy/ limma ihop själv. Brukar bli rätt populärt om man dessutom har paljetter att sätta på.

Jag hade väldigt mycket kläder till mina, (spec balklänningar) dock sydda av min farmors syster :D och några köpta på second hand och till ännu äldre Barbie. Jag har för mig att klädset var superdyra även då. (och dockorna dyrare än nu)

Men du kan klippa till ett par om du hittar ett tyg som inte repar sig. dvs tänk bikinibotten. Som ett H där staplarna är långa tygremsor och ett litet V fram och ett stort V bak och så gör du rosett i sidorna så har de trosor utan att man syr.

(Koordinationen för att handsy sitter nog förresten i alla fall vid 7-9 gissar jag förresten. Jag sydde mängder av små tyghästar där någonstans)

Jag hade väldigt mycket kläder till mina, (spec balklänningar) dock sydda av min farmors syster :D och några köpta på second hand och till ännu äldre Barbie. Jag har för mig att klädset var superdyra även då. (och dockorna dyrare än nu)

Men du kan klippa till ett par om du hittar ett tyg som inte repar sig. dvs tänk bikinibotten. Som ett H där staplarna är långa tygremsor och ett litet V fram och ett stort V bak och så gör du rosett i sidorna så har de trosor utan att man syr.

(Koordinationen för att handsy sitter nog förresten i alla fall vid 7-9 gissar jag förresten. Jag sydde mängder av små tyghästar där någonstans)

Jag har inte sytt något klart sen jag hade syslöjd :o, dottern är fyra och sambon får jag på sin höjd att sy gardiner. Varken farmor eller mormor kommer heller sy några kläder. Jag menar inte att kläder var superbilliga men sådär avsevärt billigare än en Barbie. Jag har trots född på tidigt åttiotal inte haft några hemsydda kläder till mina barbies. Inte för att vi hade det så fantastiskt ställt utan för att vi aldrig varit en pysslig familj.
Jag tycker bara det i teorin är mysigt att pyssla men allt jag producerar blir skräp och när det inte är ens kul i praktiken så är det nog bättre att jag ägnar mig åt annat. :D

Jag har försökt det verkar vara mest retro på tradera. Alltså 60-90-tal. De dockorna har ju lite annan form än dagens :)
60-talskläder passade mina 80-90-talsdockor trots att de hade lite olika form.

Tror mycket av de kläder som såldes var piratkläder också, dvs inte Barbie varumärket.

Vad hände med dina gamla grejor förresten? De är kanske kvar.

Senast ändrad:
Jag har inte sytt något klart sen jag hade syslöjd :o, dottern är fyra och sambon får jag på sin höjd att sy gardiner. Varken farmor eller mormor kommer heller sy några kläder. Jag menar inte att kläder var superbilliga men sådär avsevärt billigare än en Barbie. Jag har trots född på tidigt åttiotal inte haft några hemsydda kläder till mina barbies. Inte för att vi hade det så fantastiskt ställt utan för att vi aldrig varit en pysslig familj.
Jag tycker bara det i teorin är mysigt att pyssla men allt jag producerar blir skräp och när det inte är ens kul i praktiken så är det nog bättre att jag ägnar mig åt annat. :D

Visst var kläderna billigare än Barbie, men Barbiedockan var mycket dyrare än nu :D så.

men mitt trostips kräver ingen syning utan bara ett tyg som inte repar sig och en sax :D den senare tanken med att sy var att barnen själva kanske ville sy. Men är man fyra så är det nog inte grejen. Barbie var ju mer för 6-9 åringar när det begav sig har jag för mig. (Klä på olika kläder och springa runt och ha hästtävling tror jag var hela leken.)

Faktum är att tyvärr är det ju inte miljövänligt men jag gjorde till och med en klänning i aluminiumfolie till min, engångs då...

Visst var kläderna billigare än Barbie, men Barbiedockan var mycket dyrare än nu :D så.

men mitt trostips kräver ingen syning utan bara ett tyg som inte repar sig och en sax :D den senare tanken med att sy var att barnen själva kanske ville sy. Men är man fyra så är det nog inte grejen. Barbie var ju mer för 6-9 åringar när det begav sig har jag för mig.

Ja leksaker har ju blivit så mycket billigare.
Pyssla ihop vare sig kläder eller annat funkar inte det kommer se ut som skräp. Jag rensar hellre avlopp än pysslar. :o

Ja leksaker har ju blivit så mycket billigare.
Pyssla ihop vare sig kläder eller annat funkar inte det kommer se ut som skräp. Jag rensar hellre avlopp än pysslar. :o
Sök Barbie clothes på Etsy?

Sök inte lingerie ;) de är nog för vuxna entusiaster :D och ganska dyra.

Sök Barbie clothes på Etsy?

Sök inte lingerie ;) de är nog för vuxna entusiaster :D och ganska dyra.

Ja jag började kolla men sidan krånglar för mig. Priser visas inte korrekt utan tiodubblas när man klickar i det, sorteringen funkar inte och annat ser ut typ sådär katastrofartat som om jag hade gjort det. :p

Ja jag började kolla men sidan krånglar för mig. Priser visas inte korrekt utan tiodubblas när man klickar i det, sorteringen funkar inte och annat ser ut typ sådär katastrofartat som om jag hade gjort det. :p
Ok, den har alltid fungerat bra för mig så jag har ingen aning där :) det är konstnärer, hantverkare, pysslare och entusiaster som säljer stuff.

Så det är absolut fullt tillåtet att försöka sälja någonting katastrofartat som man själv har gjort om man tror någon vill ha det. Det är själva idén med hela sidan och orsaken till att jag misstänkte att ngn hemmavirkad Barbieunderbyxa för en billig slant kunde finnas där.

Ett par hästhovsskor som någon pysslat ihop kanske?
il_570xN.1435363997_4nsb.jpg

de går dock på runt 2000 :D

Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka