bärbar dator

Sv: bärbar dator

erm www.inwarehouse.se är korrekt address, inte inwherehouse. kanske är en phisingsida, vad vet jag.

my bad om återförsäljare iaf. för bara ett år sedan fanns det 3 auktoriserade ÅF i sverige, qd, dustin och ett tredje som jag inte minns nu.
 
Sv: bärbar dator

äsch då, bara för att en dyslektiker sitter vid tangentbordet. de har i alal fall varit kloka och regga en massa felstavade adresser... testade nyss när jag själv såg felet...

den dredje har jag för mig börjar på B, eller åtminstånde fanns det en som bnågonting-data.

http://www.pc.ibm.com/se/findreseller.html så finns ju pulsen också, några JAG aldrig hört om.
 
Sv: bärbar dator

Jag lånar tråden lite, hoppas det är ok...?



Jag har tidigare frågat om bärbara, men nu tänkt lite mer...
Jag är i a f ute efter en bärbar att ha till att surfa, spela mina favvospel samt fixa med bilder. Gärna titta på film.
Jag är inte student, men kommer kanske bli igen.
Jag jobbar natt och har då tillgång till eluttag.
Mina favvospel är i stil med Dawn of War, Ground Control, Sacred, Sacrifice, o s v. Inga värstingspel m a o...(inte än i a f)...
Jag vill kunna ha nätverk med den stationära (som jag sitter vid nu).

Jag har haft ögonen lite på en HP, som jag tyvärr inte kommer ihåg namnet på just nu. Tror den kostade max 10 k, hade 80 G och IntelPentium...?

Tips? Frågor? Råd?
 
Sv: bärbar dator

dawn of war är väl det nya warhammer spelet om jag inte minns fel? hursomhelst så klarar du dig nog inte med en intergrerad krets, du vill ha ett x300 iallafall, geforce 6400 om det är nvidias lösning.

om du har en budget på 10k så blir det ganska trångt, ärligt talat. tror du kan få en dell inspiron för det priset, en i6000.

om du har datorn sittandes i ett eluttag hela tidne så rekkomenderas det för övrigt att du laddar batteriet till en 50% och sen lägger det i kylen för långtidsförvaring.
 
Sv: bärbar dator

Baka_kun skrev:
dawn of war är väl det nya warhammer spelet om jag inte minns fel? hursomhelst så klarar du dig nog inte med en intergrerad krets, du vill ha ett x300 iallafall, geforce 6400 om det är nvidias lösning.

om du har en budget på 10k så blir det ganska trångt, ärligt talat. tror du kan få en dell inspiron för det priset, en i6000.

om du har datorn sittandes i ett eluttag hela tidne så rekkomenderas det för övrigt att du laddar batteriet till en 50% och sen lägger det i kylen för långtidsförvaring.

Ja, det är ett Warhammer-spel. Hur gammalt det är vet jag dock inte... (Fått av bror...)
Jag har ingen bestämd budget, utan kan höja om det krävs. Då kan det dock dröja lite innan jag kan köpa nåt...
Jag har tidigare haft dåliga erfarenheter med Dell... I f s var det stationära, men ändå. OM de bärbara är BRA så får ni dock gärna försöka konvertera mig...

Hade nog inte tänkt sitta hela tiden vid eluttag, men jag har, för det mesta, möjlighet till det. TACK för tipset om batteriet!!! :bow:


Vad ska jag undvika? (Grafikkort, processorer o s v.)
 
Sv: bärbar dator

isf så kan jag rekkomendera dell. de flesta som köpt deras bärbara datorer är nöjda med dem, det finns ju måndagsexemplar men dell är exemplariska på reparationer och garantiärenden. det är iaf den uppfattnignen jag har fått av 4 dell burkar.

batteriet till en inspiron 6000 räcker väl i en 3,5-4 timmar om du sittero ch slösurfar med allting på. ska du ha massor massor med batterid så får du titta på tex Lenovo X41, med 9celliga batteriet och heldagsbatteriet, eller en dell lattitude d810/liknande med dubbla batterier.
 
Sv: bärbar dator

Dawn of war är drygt 1 år gammalt och är relativt skalbart. Dvs man kan ställa ner det att funka på relativt klena datorer, med dagens mått mätt. Då ser det också ut därefter, fullt mao. Sen kan det se otroligt fint ut, men kräver då sin dator.
 
Sv: bärbar dator

vad du ska undvika är:

1024x768 skärmar i allmänhet, iaf enl mig.
sempron (utan m betäckning) och amd athlon 64 (utan turion beteckning), p4 (med 6** processor - riktiga jävla stålsmältare) eller intel celeron (utan "m340" eller liknande betäckning.)

du skall hälst även undvika intergrerade grafikkretsar, med grafikminne som delas med systemminner, tex intel extreme graphics 855/ GMA 900 eller dylikt. även atis hypermemory är delat med systemminnet.

annars så finns det inte så mycket att undvika, förutom packard bell, inte en enda jag känner har bra erfaranheter av deras datorer.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Ja kan nästan inget om datorer och vad alla saker betyder tex.. vad är detta tex och är det bra? Intel Celeron processor (PIIIIC 2,8...
Svar
5
· Visningar
754
Senast: *star
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp