barbackatrav

S

Silly

Jag är en av dom som tycker att trav nedsittning är det hemskaste o svåraste inom ridning o undviker det i högsta grad. Men så idag red jag barbacka o hjälp vad lätt de var att sitta ner då! Nån som upplevt samma sak?

Sv: barbackatrav

Jag har. Det är ju inte jättemkt enklare och lättare och juag sitter långt ifrån stilla men det är oftast liite bättre än med sadel.

Antagliglen för att man är tvungen att sitta rätt still för annars druttar man av och så har man inga stigbyglar att spjärna emot med fötterna. Man "tvingas" på ett sätt att slappna av mer, i benen framförallt.

jag har testat på Johan och OJ va lätt det blev att sitta ner på hästen jag rider på ridskolan helt plötsligt :D

Näpp, raka motstasen :o

Fast jag spänner mig värre än en pinne så det är ganska förståeligt :crazy:

Jag brukar ha jätte svårt att sitta ner i traven, det är faktiskt bara på min egna kille som jag verkligen sitter ner och jobbar!!! Det har jag aldrig gjort förut!
Och nu sitter jag alltid ner, då har jag ju i och för sig världens bästa sadel och världens mjukaste häst också (skryter) :angel:

Jag hade också problem med att sitta ned i traven förut. Så jag TVINGADE mig själv att bara rida med två-tre schabrak och en gummigjord ett tag, jag red ett vanligt ridpass. Skritt, trav och galopp, Nu rör jag mig inte en millimeter från sadeln längre. Tycker faktiskt nästan mer om att rida "barbacka" nu =)

Jag hade ingen sadel till min ponny ett långt tag så jag håller med!
Det är mycket lättare barbacka!
Och mycket skönare annars också..
Ponny unge som jag var (fortfarande är i hjärtat) så red jag mycket utan sadel även när jag väl hittade en som passade och busred väl en hel del... :angel:
Detta gjorde att jag kan sitta ner i vilken ponnytrav som helst, men nu när jag har bytt upp mej till häst kunde jag knappt rida lätt ett tag, men jag hade en jättestötig häst att rida ett tag, så nu går det även med stora hästar som har MJUK trav... INTE annars...
Någon som har tips på hur man sitter ner i stora hästar?????
Har inte så mycket tillfälligheter att rida barbacka längre, men det måste väl finnas andra knep??

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
545
Senast: MiniLi
·
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 836
Senast: LiviaFilippa
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 104
Senast: Red_Chili
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 717
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Black Friday
  • Adventskalendertråden 2024
  • Störiga saker vi stör oss på, del 36.

Hund, Katt, Andra Djur