Barbacka..

L

LindavCindy

;) Jag älskar att rida barbacka!
Finns det något härligare en att sätta sej på en varm häst och känna hästens rörelser?
Brukar ni rida barbacka och gillar det? ;)

Sv: Barbacka..

Jag älskar att rida barbacka!
Det knepiga är att hsäten reagerar på minsta lilla rörelse så ligger man på med vaderna så kan det bli gallopp på en tiondels sekund....:) Men jag älskar det verkligen, speciellt nu i kallare tider. ;)

min äldsta dotter rider jämt barbacka numera o har fått en ryslig balans o bara sitter där helt stadigt även fast hästen busar o far...
Hon har alltid varit sådan att barbacka är bäst...
O visst är det mysigt den varma hästkroppen:)

japp, har inget annat val då jag inte har nån sadel :D

men jag tycker det är skönt å sitter kvar även när hon bockar omkring, man är väl ett gammalt voltigebarn :banana:

Min sköthäst är rund och go, så hon är super att rida barabacka på. Hon går bättre utan sadel tycker både jag och min ridlärare:rofl:

Nu för tiden rider jag inte längre pga en ridskada efter ett fall, men förr när jag hade min runda goa isis då red jag mkt barbacka, både i skogen o på banan. Hoppa barbacka var inga problem.

Länge leve barbackaridning! Speciellt underbart när man har en rund och mjuk pälsboll till ponny :D

Gillar att rida barbacka! gjorde det mkt på nordishingsten.. dock ger jag mig inte på det spec ofta på nuvarande hästen då det mestadels ser ut såhär:

Det där är MKT milt om man jämför med dom dagar han är busig ;)

Känner att det är så onödigt att rida barback när det är en 170 cm hög busig-hingst man sitter på :p det blir så långt ner till marken och närmsta sto till hands är ett russ - det hade blivit så konstiga föl :D

Rider gärna barbacka, finns inget bättre för balansen. När hästen stod på ridhuset fick jag en del undrande frågor om varför jag red barbacka och hur jag kunde sitta kvar.

Har nu världens bästa balans efter att ha suttit barbacka på stuttsig häst :d

jag gillar att rida barbacka, mycket tydligare signaler!!! :love:

rider så gott som alltid barbacka.. inte hittat nån sadel som passar mig..
har världens sämsta balans i sadel, men barbacka sitter jag kvar i det mesta (om jag inte sitter och drömmer mig bort vill säg:p )

Visst är det lite roligt..? Jag har ramlat av min häst fyra gånger, tre av gångerna med sadel. Och ändå red jag barbacka i ett halvår när jag inte hittade nån sadel som passade hästen.

(Den senaste gången jag ramlade av var helt mitt eget fel. Är man så korkad så man lägger ett schabrak på hästryggen och sen rider iväg utan att spänna fast schabraket på nåt sätt (helt medvetet alltså), så får man faktiskt skylla sig själv... :angel: )

älskade o rida barabacka på araben jag red.. han va så mjuk o go..fast hoppig o skuttig o trippande osv .. men det var så lätt o sitta på honom :p

Jag tycker de sticks:angel: dessutom gillar inte min pålle de så mycket, antar att jag är för benig:p

;) Jag älskar att rida barbacka!
Finns det något härligare en att sätta sej på en varm häst och känna hästens rörelser?
Brukar ni rida barbacka och gillar det? ;)

Finns inge mysigare än att rida barbacka när man har glömt att ta på sig långkallingarna och det är iskallt.

Det är därför man lägger på ett schabrak, sen en gelpad och en teddypad och spänner fast det hela med en ridgjord. ;) Bekvämt till tusen. :D

Liknande trådar

Träning Ja, jag tror att jag har ett ganska udda problem. Min häst har en typ av sadeltvång men ändå inte? Han blev diagnostiserad med KS för...
2
Svar
22
· Visningar
2 133
Senast: tuaphua
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
295
Senast: Lavinia
·
Dressyr Tips på bett till hispanoarab med liten munhåla. Import som 7-åring, riden på kandar med mycket stöd. Kontroll av mun vid ankomst...
Svar
12
· Visningar
728
Senast: Fiorano
·
Utrustning Ni som har uppblåsbara säkerhetsvästar (med gaspatroner som fyller västen när man trillar av), hur tycker ni att de fungerar? Skyddar de...
Svar
7
· Visningar
703
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama