Bara sova i sin säng, (lyxproblem)

lillamyggan

Trådstartare
Min underbara lilla dotter på 4 ½ månad vill bara sova hemma, och helst i sin säng. Hon kan sträcka sig till att sova i vår dubbelsäng. Hon sover även i bilen och i vagnen när vi går promenad. Stannar bilen eller vagnen så vaknar bebis.

Nu undrar jag om det är fler som har det som vi? Idag var vi bjudna på en stor födelsedagsfest. Jag velade fram och tillbaka hur vi skulle göra för jag anade att det skulle bli problem med lillskruttan. Skulle vi åka dit tidigare på dagen och ta en fika eller skulle jag stanna hemma med bebis eller skulle vi försöka åka på kvällen när middagen skulle vara. Tillslut blev det sista alternativet. Vilket resulterade i en bebis som vrålskriker av trötthet men som vägrar att sova i vagnen eller i min famn. Tillslut slängde jag i mig lite mat och sen åkte vi hem ca 1 timme efter att vi kommit dit. Det var massa andra barn där men bara min som är så trött så hon håller på att stupa men vägrar sova om hon inte får ligga i sin säng.

Nu ligger hon och sover gott under sitt täcke och snusar så lugnt. Tänk om hon kunnat sova lite i sin vagn då hade jag också kunnat fira vår kompis.
 
Sv: Bara sova i sin säng, (lyxproblem)

Här är en till! När Emil var några få månader började han gilla sin säng och vägrade sova nån annanstans. Han ville egentligen inte sova nånstans alls från början, varken vagnen eller bilen. Famnen funkade.
Nu är han snart 1,5 år och sover helst i sin säng. Somnar mkt sällan i vagnen, bilen eller nån annan stans. Ställer till lite problem ibland om vi är borta men den smällen tar jag gärna så länge han trivs i sin säng här hemma!
 

Liknande trådar

Småbarn Sonen har tidigare gått hos dagmamma men av olika anledningar så har vi nu bytt till kommunal förskola. Bytet har gått över förväntat...
2
Svar
26
· Visningar
6 408
Senast: Soapbubble
·
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 692
Senast: Cocos
·
Småbarn Nu behöver jag eran hjälp... Vi har en tjej här hemma som fyller tre år i sommar. Hon har ALLTID varit väldigt svår att söva och har...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 032
Senast: Lingon
·
Relationer Min pappa fyller snart 76, och vi ses tyvärr sällan, ca 1-2 ggr om året, senast var vid jul. Vi pratar dock i telefonen iallafall minst...
Svar
9
· Visningar
1 544
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp