Bara hemma 1 gång i månaden!! Vad gör han?

M

mysis

Hej

Har en 3-årig kastrerad hankatt. Han har typ flyttat hemifrån verkar det som. Ända sedan i våras har han varit borta i långa perioder, typ 1-3 veckor, sedan kommer han tillbaka, äter och kelar 10 minuter sen iväg igen i 2-3 veckor. Vad gör han? Har han flyttat eller är han ute och springer helt enkelt. Han är tjock och fin så mat hittar han. Vi bor på landet och vi har även hans syster och hennes dotter hemma. Dottern är 2 år nu. Skulle så gärna vilja veta vad detta kan bero på! Trivs han inte med de andra katterna?

Sv: Bara hemma 1 gång i månaden!! Vad gör han?

Han kanske har hittat ett hus en bit bort som tar in honom och ger honom gourme-mat? :)

Han kanske får något ännu goare där, eller så trivs han bättre utan andra katter, det kan ju vara massa orsaker. Har ni barn?

Nä, inga barn som han kan störas av.

Fram till dess att min katt var 10 år var även han ute på strövtåg för jämnan. Det var bara att acceptera. Nu på äldre dar har han själv omskolat sig till innekatt och går på sin höjd ut på trappen och solar. På vintern går han aldrig ut längre...:love:

Dock hade jag en annan katt förrut som ogillade mina hundar. Hon skaffade på eget bevåg sig ett nytt hem hos grannen och trivs förträffligt där nu...

Han måste ju hålla koll på sitt revir vettu! ;) Han är ju den riktiga karln på gården som ser till att det inte kommer några inkräktare! Hankatter vandrar gärna, det betyder inte att du/ni gjort nått fel, det är bara så de är inpräntade i dna:t.. :smirk:

Oj, och jag som är orolig när min inte kommer hem på två DAGAR!
Nu har han däremot inte varit hemma sen i onsdags, borde jag vara orolig eller inte? Han är drygt ett år och har inte varit borta så länge förut, är det för att han börjar blir vuxen nu eller?

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
583
Senast: Svartkatt
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 197
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 844
Senast: Twihard
·
Övr. Katt Hejsan! Jag har en katt som beter sig väldigt konstigt på kvällarna och nätterna. Merida är en 2 årig ragdoll som bott hos mig hela...
Svar
8
· Visningar
2 695

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka