Banunderlaget på Jägers

B

BJÖRKIS

Hur är banan på Jägers nu? Någon som vet? Jag och en bekant har planer på att åka ner, vet att det är snö på banan, men hur mycket? Är det väldigt tungt? En bekant ska ha med sin 3-åring som aldrig satt sin fot där innan, inte så kul för honom om första intrycket blir att han förknippar banan med jättetungt.
Finns det ens någon tränare som rider på banan för tillfället?

Sv: Banunderlaget på Jägers

Banan är stängd! Det öppnar nog igen nästa vecka,men det är mycket snö i skåne så hoppas inte för mkt! Den har varit stängd i många veckor nu pga av reklamskyltsbyte......men travbanan har varit användbar..

Som jag har förstått det var det meningen att man skulle öppna den i vecka 9 men det har de tydligen skutit fram.... :mad: :mad:

Som jag har förstått det var det meningen att man skulle öppna den i vecka 9 eller jag menade 8 men det har de tydligen skutit fram.... :mad: :mad:

Där ser man, lika bra att vänta några veckor innan man åker ner då. Jag som nyligen börjat med små spritzar o ska utöka dem, här hemma har idioterna plogat min skogsväg så där är inte lönt att försöka! Bara till att vänta med dessa. Men det är bättre med snö än stenhård barmark! :banana:

Jag hajar inte, varför underhålls inte Jägers dirt under vintern? Hur tränar galoppisarna där under snöperioden? Jag har aldrig varit där, men jag har ju sett på travet därifrån att banan är snötäckt... don't get it.

Vet faktiskt inte varför dom inte underhåller banan under vintermånaderna, kanske för att det inte går några löp då, det är ju Täby som gäller vintertid, annars kanske det är en kostnadsfråga, har inte en susning. Men jag hoppas att de får iordning den snart så man kan åka ner och rida lite, för några dagar sedan plogade de "min" galopväg och där är snorhalt, får nöja mig med åkern så länge, men det blir enformigt och tråkigt för både mig och häst. Men det är bara att hålla ut, våren är ju på gång! :love:

Jägerso har så mycket träningsbanor så själva galoppbanan behövs ju inte direkt under vinterhalvåret vad jag förstått. Har hängt där i hela mitt liv. Galoppisarna tränar på flisen eller någon av dom andra banorna i omgivningarna.

Antalet träningsbanor är detsamma för galopp som för trav men travbanan är öppen året runt...

Ja men där tävlas det ju året runt med ju.

Jag ville bara förklarar att det finns träningsmöjligheter endå för galoppisarna. Det var någon här som undrade hur dom tränar när tävlinsbanan är stängd.

Det är som du säger, stora banan är stängd eftersom inga lopp rids och det finns ypperliga träningsmöjligheter ändå. Både flis och sand.

Kostnaderna för att underhålla banan enbart för de fåtal som går så tuffa jobb mitt i vintern är ganska höga.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 335
Senast: Sassy
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 080
Senast: zarmino
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
15
· Visningar
1 741
Senast: cassiopeja
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 778
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar