L
lillajag
Har haft min häst ute på foder och när han sen kom hem igen 2 år senare såg/ser han ut som en ardenner!! jag minns honom som ädel, finlemmad och spänstig fullblodstyp med smala elastiska och dansanta ben. Synen av honom när han kom hem gjorde mig halvt panikslagen Tydligen hade han fått mycket LUSERN av någon anledning vilket har gjort honom till ett muskelberg, han är inte tjock bara så väldigt grov. Även nedre benen,(delen där det inte är muskler och knäna har blivit grövre), han har även blivit trött i temperamentet.
Jag har försökt banta honom genom att ge magert proteinfattigt hö nu i några månader men det hjälper inte, musklerna sitter som berg, det är bara det lilla underhudsfett han har på halsen medmera som han tappar vilket gör att han ser mager och sliten ut. vill ju inte svälta honom. Han varken rids/tränas nu så musklerna stimuleras inte heller.
varför tappar hästar inte musklerna?? på människor går det ju jätte snabbt.
Finns det något speciellt foder, vitaminer eller annat sätt att få dem att tappa musklerna...jag vill ha tillbaka min vackra ädla häst
Hoppas på svar
/Desperat
(suck tänk om jag haft bättre koll när han var ute på foder)
Jag har försökt banta honom genom att ge magert proteinfattigt hö nu i några månader men det hjälper inte, musklerna sitter som berg, det är bara det lilla underhudsfett han har på halsen medmera som han tappar vilket gör att han ser mager och sliten ut. vill ju inte svälta honom. Han varken rids/tränas nu så musklerna stimuleras inte heller.
varför tappar hästar inte musklerna?? på människor går det ju jätte snabbt.
Finns det något speciellt foder, vitaminer eller annat sätt att få dem att tappa musklerna...jag vill ha tillbaka min vackra ädla häst
Hoppas på svar
/Desperat
(suck tänk om jag haft bättre koll när han var ute på foder)