mandalaki

Trådstartare
Bara en undran som slog mig - hur ser man om en person är bannad? Tidigare syntes det ju undan användarnamnet. Någon som vet hur det är nu?

Kanske ska lägga till att det krävs ett antal varningar innan det blir en banning.
Så förvänta dig ingen våg av banningar när du skickar in rapporter framöver (heller). :D

Kanske ska lägga till att det krävs ett antal varningar innan det blir en banning.
Så förvänta dig ingen våg av banningar när du skickar in rapporter framöver (heller). :D
Nej då, jag bara undrade. :D Kom på att jag inte sett det sedan forumet uppdaterades.

Fast det verkar ju inte så stor nytta med att rapportera, jag fattar verkligen inte hur att någon kan få likna en meningsmotståndare vid en fis - utan att det tas bort.

Mängderna rapporter har exploderat på senior sen värmen slog till. Märkligt nog har det sammanfallit med att jag har mindre tid. Så jag modererar i sjok, och ibland ignorerar jag sånt som kräver tankearbete en längre stund. (Har någon svarat på inlägget, hur mycket måste saneras i citatväg, etc. Jag ser ju sällan rapport/inlägg direkt det gjorts, annars hade det här varit lätt.)

Fortsätt rapportera. (Men låt gärna bli att gnälla i trådarna om bristen på insatser.)

Ok.

Om du menar att jag gnällde om självmord så har självmord en särställning i trådvärlden, för mig. Men du vet vad jag tycker nu så jag tänker inte säga det igen.

Mängderna rapporter har exploderat på senior sen värmen slog till. Märkligt nog har det sammanfallit med att jag har mindre tid. Så jag modererar i sjok, och ibland ignorerar jag sånt som kräver tankearbete en längre stund. (Har någon svarat på inlägget, hur mycket måste saneras i citatväg, etc. Jag ser ju sällan rapport/inlägg direkt det gjorts, annars hade det här varit lätt.)

Fortsätt rapportera. (Men låt gärna bli att gnälla i trådarna om bristen på insatser.)

Ni får hojta till om ni behöver fler moderatorer. Jag gör inte mycket annat än hänger på Buke ändå just nu

Jag kan tycka att den som anmält (och känner sig drabbad) skulle få en uppföljning av hur anmälan hanterats och resulterat i. Som man får i svenskt rättssystem.

Fast det är väl att ta i ändå? Om det inte är ngt väldigt exceptionellt.
Njäe, det tycker jag inte. Det är rutin på annat forum jag är moderator på, att när en medlem betett sig illa att om den som är drabbad har anmält inlägg är den som också får veta om anmälan är handlagd och motivation till varför/varför inte.
Okynnesanmälningar ser man igenom ganska snart, och grova övertramp som får många anmälningar besvaras med att handläggning är gjord och inblandade har meddelats. Svårare än så är det inte.

Jag har behandlat 23 rapporter sen i måndags. Blotta tanken på att föra en konversation kring varje anmälning ger mig frossa. De gånger jag skickar förklaring brukar det snitta på tre-fyra svar med frågor och ifrågasättanden och jämförelser med andra modereringar. Det räcker med att det blir så för de varningar som jag ger ut.

Nej, jag kommer inte att börja återrapportera alla saker jag gör och inte gör. Ibland gör jag det för att det känns extra viktigt, ibland skriver jag i tråden det gäller vad som gjorts.

Om det blir krav på att återrapportera till rapportören så hoppar jag av som moderator.

Läs igen vad jag skrev: den som är drabbad och har anmält inlägg är den som också får veta om anmälan är handlagd.

Läs igen vad jag skrev: den som är drabbad och har anmält inlägg är den som också får veta om anmälan är handlagd.
Ja? Hur menar du att jag ska återrapportera de rapporter jag får in.

(Och jag har vid närmare läsning hanterat 32 rapporter, men på 23 olika inlägg.)

Ja? Hur menar du att jag ska återrapportera de rapporter jag får in.

(Och jag har vid närmare läsning hanterat 32 rapporter, men på 23 olika inlägg.)
Men alltså, jag syftar naturligtvis på de poster som kränker eller hotar annan användare SOM har anmält/rapporterat.

Jag kan anmäla/rapportera poster jag inte ens är inblandad i, jag behöver naturligtvis inte få uppföljning på det annat än ett standardmeddelande som lika gärna kan läggas in per automatik vid anmälningstillfället "anmälan är mottagen, om moderator anser det vara relevant för dig att veta utfall av detta återkommer vi med svar till dig!".

D
et finns folk som beter sig generellt illa och uttrycker sig smaklöst som lägger poster forumet inte vill ha, sen kan jag som inte ens är delaktig i en tråd anmäla stötande saker. Naturligtvis behöver jag då inte få någon slags konversationsmeddelande från dig.

Liknande trådar

Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
494
Senast: Shaggy
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 569
Senast: Twihard
·
R
Tjatter Hej! 🌺 Jag är ny här på bukefalos, så ville bara presentera mig. ☺️ Av privata skäl så kan jag inte skriva nåt som kan avslöja vem jag...
2 3
Svar
58
· Visningar
2 913
Senast: Raderad medlem 149639
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 554
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama