Bannade myror i pallkragen!!

tanten

Trådstartare
På jobbet odlar jag sallad, dill och persilja i ett par pallkragar.

föra året drabbades dillen av ohyra och jag fick riva upp allt. I år har den knappt kommit upp. Jag sår och inget händer. Där dillen står nu är det gott om myror och det verkar som om myrorna är boven.

Salladen äter sniglarna upp men där är jag inte lika ilsk....

Hur som helst vill jag bli av med dem. Helst på ett sätt som inte stör och förstör det som faktiskt växer där nu.

Tips någon??

Sv: Bannade myror i pallkragen!!

Myror gillar inte kanel... Kanske kan vara något att testa!?

annars kanske tagetes kan hjälpa, det verkar hålla det mesta borta!

Lycka till!

Funkar det med sådana här små giftdosor som man kan ställa inomhus?

Funkar det med sådana här små giftdosor som man kan ställa inomhus?

Tvivlar. Dessutom är det tänkt att man ska äta av grönsakerna i pallkragen så det är nog ingen bra idé.

Det är sådana där små avskyvärda svarta myror som lever under jord.

Myror är ett tecken på att det är torrt vilket det lätt blir i upphöjda odlingsbäddar typ pallkragar, det går fort även om man tycker att det regnat en del nu. Just dill är ju inte så pigg på torka vilket kanske kan vara förklaringen till att det inte blir nåt.

"Hur som helst vill jag bli av med dem. Helst på ett sätt som inte stör och förstör det som faktiskt växer där nu.

Tips någon??[/QUOTE]"

Spraya rödcederolja (www.rodceder.se) 100% organiskt och det går fort. Det är tydligen lukten de inte tycker om :D

Testa minos teori om att det är torrt... Vattna ORDENTLIGT ett tag så kanske dom flyttar!

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
421
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka