Bankeli bankeli!

KungTulle

Trådstartare
Ny grisahage. Jaha då har jag börjat projektera en ny grishage. Inte jättestor den blir ungefär lika stor som den gamla men lite listigt är det eftersom den är tänkt att på ett enkelt vis kunna kopplas ihop med den gamla så att man kan använda rubbet på en gång om man vill.

Tanken är att hela grisgänget ska kunna vara ute samtidigt. Just nu måste ju Gudrun och Valentina vara inne varannan dag och Börje inne varannan eftersom jag inte vill ha ny dräktighet på Gudrun förrän i vinter och ingen tjyvig pappa -dotter betäckning på Valentina.

Idag har jag slagit ner 3 st ekstolpar och hoppas hinna spika fast de plankor jag redan har hemma.

I morgon tänkte jag köra och köpa resten av de plank jag behöver.

Tänkte att grisarna ändå på något vis skulle få glädje av lite av de pengar jag fick för att sälja kultingar i år. Lejonparten går dock till att reparera hästsläpen och dragbilen.

Typiskt nog finns det alltid stora akuta hål att stoppa pengarna i så fort man får in en endaste krona.

/KT

Sv: Bankeli bankeli!

Klart grisarna ska ha det fint! Visa oss bilder på bygget sedan!! :)

Tänkte att grisarna ändå på något vis skulle få glädje av lite av de pengar jag fick för att sälja kultingar i år. Lejonparten går dock till att reparera hästsläpen och dragbilen.

Typiskt nog finns det alltid stora akuta hål att stoppa pengarna i så fort man får in en endaste krona.

/KT

Usch ja....STORA hål finns det.:crazy:
Lyckliga du som får någror kronor över. Här "äter" djuren upp allting och lite till....

Jag har hunnit måla de nedslagna stolparna samt alla plankor jag hade hemma förutom två st.

Inte spikat upp än tyvärr.

Verkar som jag måste köpa 7 plankor till plus plank till en grind om jag inte kan hitta lämpliga spillbrädor här hemma som räcker till en gris-grind.

( Känner mig rätt flitig.... :) )

/KT

Jag har hunnit måla de nedslagna stolparna samt alla plankor jag hade hemma förutom två st.

Inte spikat upp än tyvärr.

Verkar som jag måste köpa 7 plankor till plus plank till en grind om jag inte kan hitta lämpliga spillbrädor här hemma som räcker till en gris-grind.

( Känner mig rätt flitig.... :) )

/KT

När du är färdig kan du fortsätta hos mig. :angel:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Banta/slimma ner shettis?
  • Broddtramp

Omröstningar

• Tvättstugedrama