Bandmask???

F

Filou

om man har misstankar om att hästen kan ha bandmask, vart vänder man sig om man vill ta träckprov? och vad kostar det? Och så en dum fråga skulle någon chansa på att ge dubbel dos banminth utan att ta ett träckprov?

Hoppas någon kan svara *magdalena?* .... Tack

Sv: Bandmask???

Skulle inte ge dubbeldos banminth utan att ha gjort träckprov först.
Sen, - om det visar sig att hästen HAR bandmaskinf. så finns ett receptbelagt avmaskningsmedel för just bandmask, Droncit heter det.Be din vet. att skriva ut ett sådant recept.

Tack, men vilken är det man ska ta? *jag vet att jag är trög*

Om jag var du skulle jag ringa Vidilab och rådfråga. Bandmasken är svår att se på träckprov, kanske du kan göra provet på något speciellt sätt så du har bäst chans att få med den?

Magdalena skrev:
Om jag var du skulle jag ringa Vidilab och rådfråga. Bandmasken är svår att se på träckprov, kanske du kan göra provet på något speciellt sätt så du har bäst chans att få med den?

Tack! Det ska jag göra...

Liknande trådar

Hästvård Det är så mycket diskussioner om tillskott hit och tillskott dit, men jag hade velat skicka in ett tex träckprov för att checka av...
2
Svar
33
· Visningar
2 338
Senast: skiesabove
·
Hästvård Hej, om ni har sett mitt tidigare inlägg så har min häst Kissing spine. Vi har sedan februari behandlat ryggen två gånger och rehabat...
2
Svar
20
· Visningar
1 984
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 239
Senast: skiesabove
·
Hästvård Vår häst har fått diagnos remodellering (typ pålagringar) i SI-leden och kristaller i disken mellan sista ryggkotan och första ländkotan...
Svar
1
· Visningar
708
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka