Bandageunderlägg

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Tjalfe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 24
  • Visningar Visningar 3 030
Sv: Bandageunderlägg

jag har eskadrons climatex till mina elastiska lindor.
Lindar jag med fleece har jag inga paddar.
Lindar för ögats skull, tror inte att det ger så mkt effekt.

Jo, det vill jag med. men hittar tyvärr inga som passar så tänkte linda så länge. För lite måste det väl skydda?

Har Mias RS flera olika paddar? Så att vi pratar om samma sort.:angel:

Det vet jag inte, har iaf bara sett en sort. Kan inte länka till dem för då ryker väl tråden :o

Det skyddar väl benen lite också mot slag och så?

Lite grann...men främst lindar man för att ge stöd för senan och skydda mot vrickningar, kan vara bra om du tex kör ett dressyrpass på bana där hästen får jobba mycket på böjda spår och/eller på tungt underlag. Men då gäller det att linda rätt, en relativt oelastisk fleecelinda tex ger knappast något stöd att tala om...där är det nog mer bara för att det ska se snyggt ut.

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 307
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
634
Senast: cowgirl81
·
Hemmet Jag ska ha ut en snickare för att sätta in 3 nya fönster (inte byta ut gamla, utan tre nya fönster som inte funnits tidigare för att få...
Svar
2
· Visningar
328
Senast: MiaMia
·
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
2 132
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka