Bandage i hagen eller inte?

Piek

Trådstartare
Min häst fick förra helgen ett djupt sticksår på benet. Det blev boxvila en vecka och hon är lindad med zinkbandage och en vetflex Linda över. Så som vet sa att det skulle vara. Iaf nu när det är dags att gå ut igen är det nån fara om bandaget blir blött? Det är ju ganska kladdigt i hagen. Vill ju inte att hon ska få in skit i såret heller så vad är bäst på eller av?

Sv: Bandage i hagen eller inte?

Jag hade ocksa latit det sitta. Kan alltid dra nat varv med silvertape ifall du ar radd att bandaget ska ga upp om det ar lerigt i hagen.

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 602
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 666
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 774
Hästvård Nelly har fått ett sticksår straxt under ett framknä som jag bandagerar. Hennes hage är dock extremt blöt på vissa ställen, det är djup...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 151
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Remisser 1177