Banbyggaren i Göteborg - BLÄ!!!

H

hästig

Vilka banor den där banbyggaren från Venezuela hade byggt i Göteborg. Lördagens bana var ju jättesvår och världscup banan idag (Söndag) var ju inte så bra heller. Inte roligt när ekipage efter ekipage får antingen tidsfel, rivningar eller utgår. Som åskådare blir det lite tråkigt i längden. Hoppas han skärper sig innan det är dags för OS där han är banbyggare.

Sv: Banbyggaren i Göteborg - BLÄ!!!

Ja det var en riktigt svår bana och det var många ryttare som tyckte banan inte var rättviss för hästarna. Synd att det blev så.

Jag skulle nog tycka att dom kunde ha aningen längre tidsgräns, men det ska ju ändå vara lite krångligt, det är ju det som är grejen på den höjden, höjden i sig själv är ju inget problem.

Håller med :mad:

Men hålls inte OS utom hus? Då är det ju på större ytor o då borde denna typen av banor va aningen lättare än på "små" Innomhus arenor..

Sjuukt svåra banor hela helgen ju!! Lite tråkigt att det blev så få till omhoppning i WC klassen..!

Ja jag håller med. Banan igår var ju grymt svår. 11 stycken som utgick, hur vanlig är det egentligen?
Och inte heller skoj när det är så få till omhoppning. Resultatlistan var ju iprincip redan klar. Hansen var ju iprincip redan 4:a innan han hade gått in och sen stod det ju mellan tyskarna. Och det var ju inte direkt ngn som behövde ge fullt ut. Lite tråkigt, men så är det.

Var inte tiden väldigt knap i YR krafft tävligen (kvalet)?
Hur var den idag, i finalen, missade hela klassen och han bara se de sista i omhoppnigen.

dom ville ju igentligen inte ha han iår eftersom dom var missnöjda med han redan förra året. Han tappaar nog en del jobb efter sådana här hän:cool: delser.

hela helgen var det väl knappast så svårt, i fredags i 150, det var ju 15st 0or i grunden av 39 startande (+ 5 st med 1 tidfel då är över halva klassen 0a på hinder), det var väl lätt.

Jag tycker att det var alledeles för svåra banor det märker man ex på att det var så många som strök sig, många som gick ut och få som kom till omhoppning.

Var det många som strök sig? Det märktes iaf inte på lördagen och söndagen. En hel del utgick ju men det är ju inte samma sak.

Han såg ju inte speciellt nöjd ut själv banbyggaren. jag tyckte de va väl tufft för hästarna som behövde lägga ner bakbenen mellan dom stora oxrana :( såna banor kan man ju ha utomhus men innomhus får man ha lite mer anpassade banor för "små" ytor ryttarna ska ju inte behöva oroa sig för hästarna ska skada sig över varje hinder :mad: så här såg ja ut när dom flesta hoppade :eek:

Folk strök sig för att dom tyckte banan var alldeles för svår för hästens som du tänkte ta in, iafa enligt Björe och Svanlund :p Många var det kanske inte men ngr stycken, och ryttarna på den nivån brukar väl inte stryka sig så sent om inte banan är för svår?

Är du ironisk nu eller?

Det är ju inte höjderna i sig som är svåra utan det är hur banan är byggd, G P banan var orytmisk, och orättvisa mot hästarna som inte riktigt hade någon ärlig chans att klara endel av hindrena.

Jag har för mig att det var 2 eller 3 stycken som strök sig efter att ha sett andra ekipage försökt sig på GP banan.

Ja, men 'några' är inte samma sak som 'många', vilket var det du skrev. Och att några stryker sig inträffar ju alltid, på alla tävlingar.

Jag tycker att några är mycket för att vara världens bästa hoppryttare.

Folk strök sig för att dom tyckte banan var alldeles för svår för hästens som du tänkte ta in, iafa enligt Björe och Svanlund :p Många var det kanske inte men ngr stycken, och ryttarna på den nivån brukar väl inte stryka sig så sent om inte banan är för svår?

Jag var där och har noll aning om vad Björe och Svanlund sa i TV ;) Jag vet inte heller varför ryttarna strök sig, påstår inte att det inte beror på banans svårighetsgrad. Jag anser bara att några strykningar inte är skäl nog att kalla banan för svår, när man inte vet anledningarna till strykningarna :)
Det är i stort sett alltid någon eller ett par strykningar per klass under Gbg horse show så det reagerade iaf inte vi på.

Fast det hänger väl knappast ihop. Det är i stort alltid strykningar i klasserna under Gbg horse show, oavsett banbyggare och svårighetsgrad.

Jag tycker ändå att det var många! Alla har sina egna åsikter.

Liknande trådar

Övr. Hund Helgen 10-11/8 hade bergslagens vallhundsklubb Ik2-tävlingar utanför Örebro. En klurig bana, ganska svåra (men roliga!) får och rejält...
Svar
4
· Visningar
1 191
Senast: Jenka
·
H
Fälttävlan Jag vet att jag inte var ensam bukefalist i Trossnäs.... jag vet nämligen vem underbarn är nu :D men hon har inte skrivit något om sin...
2
Svar
25
· Visningar
2 773
Senast: Hunter
·
Hoppning Hur kan två klasser som på pappret ska vara samma klass vara så olika?? Hur ser det ut med direktiv till banbyggare egentligen? Är det...
Svar
16
· Visningar
2 829
Senast: gurkan345
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka