Banan tokig shettis

A

annele

Finns det fler här inne som har hästar som är tokiga i banan?? Mitt shettissto äter banan som godis både skal och allt :confused:

Är det någon som vet varför hon gör det??
 
Flera av mina hästar äter också banan, fast då inte skalet :o
dom äter det mesta i frukt väg fast banan och klementiner står överst på favorit listan... varför dom äter det vet jag inte, kanske för att det är gott...
har även haft en shettis som ÄLSKADE lakris...

Jag brukar desutom blanda in olika frukter och bröd i deras mellanmål och det gillar dom skarpt :d
 
skönt att höra att det inte bara är min tokfia som har konstiga matvanor :banana: :banana:
 
mitt halvblod är banan tokig, likaså hennes dotter men min islandshäst kollar bara på dem som om det vore apor.
:banana: :banana: :banana:
 
Hej! min sköthäst gillar bananer jättemycket! han äter inte "vanligt" häst-godis men det finns några slags banan hästgodisar och dom älskar han :)
 
När jag tänker efter så har jag haft hö med dåligt magnesium värde och shettisen slet bananen ur händerna och slukade den med skal och allt. Borde testa om hon är lika tokig i dem nu efter att ha gett extra magnesium hela vintern.
 
Mina hästar gillar all frukt som jag ger. :)
Fåren gillar också bananer.
 
Min vackra Best älskar bananer! Hon får en om dagen, och har fått det sedan jag köpte henne för lite mer än tre år sedan. Jag VET att hon inte har brist på magnesium. :)

Annat favoritgodis är torkade fikon och russin. :d

Immer
 
Hur vet du det?? magnesiumet tillgodogörs inte av alla hästar på rätt sätt.....av olika anledningar.
 
läste att det finns magnesium i maskrosblad och äppelcidervinäger och det har min tokfia fått hela vintern (äppelcider). Vet du något bra som man kan tillsätta?
 
Är inte alla hästar tokiga i bananer? Jag tycker att det är snarare otroligt att en häst inte gillar bananer..
 
jag har aldrig haft en häst som gillat bananer och dom andra hästarna jag har hemma äter inte i heller banan, så jag vet faktiskt inte :confused:
 
det finns en produkt som heter biomag som man kan ge..emin eller eclipse tror jag har...annars kan du ju fortsätta att ge bananer :D dom slutar nog när dom inte behöver det mera :D
 
Att vissa hästar inte tillgodogör sig magnesiumet på rätt sätt skulle i så fall vara enda anledningen. Hennes foder är mycket väl analyserat och hon får vad hon behöver.

De flesta hästar jag träffat på under åren har gillat banan. Att jag överhuvudtaget kom på tanken att ge banan till hästen beror på att jag en gång skötte en häst vars ägare hade en stor fruktimportfirma. Hon matade alla sina hästar med bananer. :)

Immer
 

Liknande trådar

Hästvård Har en unghäst som är 4. Varit väldigt bunden till sin mamma trots att han tex varit iväg på lösdrift/bete ett år osv. Nu var det dags...
Svar
11
· Visningar
1 680
Senast: Roheryn
·
Dressyr Frågan ser ni ovan: Om du fick skapa ett dressyrprogram, hur skulle det se ut? Vore roligt om ni skulle skriva några generella krav ni...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
5 543
Senast: Habina
·
Foder & Strö Skåne drabbas av ihållande minusgrader och som gårdsägare med småbarn är fruset vatten inte välkommet... Jag har ett kallstall så just...
Svar
2
· Visningar
708
Senast: animalasia
·
Hästhantering Min shettis som gått med en stor häst i flera år har plötsligt börja vända bakdelen mot den andra och sparka rakt på den. Hon har aldrig...
Svar
2
· Visningar
786
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp