Empire

Trådstartare
Sålde mitt förra sto, skaffade en ny E: Eloge-Ceylon Krevad Lansiär.
Hon är riktigt mörkbrun, har haft föl, en trevlig tjej att hantera, lugn, bryr sig inte om något. Riden och löshoppat som ungäst efter det enbart som avels sto. är 165. Har funderingar på att använda Baltimor på henne nästa år, inte detta år då jag nyligen skaffat henne och vill lära känna henne så mycket som möjligt innan jag betäcker. Så vad säger ni som har hållit på med avel en del? Fel fundering? har inga bilder just nu på datorn(min dotter som håller i kameran är bortrest i 14 dagar)..Gå gärna in och kolla på Pomona.:)

Sv: Baltimort

Om Baltimore har gjort gott intryck på dig så tycker jag att du ska åka på fölvisningar för att se hur hans avkommor blivit. Då får man ju också se mamman och kan kanske dra lite slutsatser om vad hingsten ger.

Blev mycket förtjust i hingsten då jag varit och kollat på alla bruksproven. Bruksprovsetta! Avkommorna har ju inte hunnit bli så gamla ännu så man har ju inte sett några "live" precis. Bra utlåtanden från testryttarna på honom dessutom. Ridbarheten är ju a och o. Har själv använt honom i år och det är konstaterat dräktigt och allt, är förväntansfull :bump:

Vi fick ett väldigt trevligt svart stoföl e. Baltimore i år. Passade på att se honom "live" idag på Falsterbo, och han gör ingen besviken, en av få godkända hingstar som nollade idag.

Hur många föl har han efter sig som har fått hans färg? Mitt sto är riktigt mörkbrun, ser nästan svart ut. Vet att man inte skall avla efter färg..men få en svart med tecken är ett pluss:)

Liknande trådar

Avel Hej . Funderar på att betäcka mitt underbara sto e. Lux Z - Legaat, mörkbrun 9 år 160 cm. Importerad från holland där hon fått 2 föl...
Svar
3
· Visningar
968
Senast: bapro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Gamla hösilagebollar
  • Dressyrsnack nummer 18