Baltimore eller Corporal

Penny07

Trådstartare
Nu ska jag betäcka en av tjejerna hemma. Hon är av "äldre" modell, rätt stor, lugn och stabil i temperamentet. Har funderat kring Baltimore och Corporal, men kan inte riktigt bestämma...vill gärna ha ett bra temperament. Någon som kan hjälpa?
 
Sv: Baltimore eller Corporal

Åtminstone Baltimore står enbart på fryst.
Det är ganska stor skillnad i pris på de två.

Vad är det för stam på stoet ? hennes fördelar ? Nackdelar ?
 
Sv: Baltimore eller Corporal

Hon är efter Eloge-kaliber. Hon har bra temperament, fin teknik då hon hoppar, något kort hals, rejäla ben , rejäl i typen,inte världens bästa galopp...Gett relativt smäckra och högresta avkommor förut!
 
Sv: Baltimore eller Corporal

Hip Hop? Ger avkommor med gott temperament som både kan hoppa och röra sig. Inte så stora dock.
 
Sv: Baltimore eller Corporal

Har haft två underbara avkommor efter hip hop! en stor och en liten, helt olika, men båda kan hoppa . Tänkte något annat den här gången:)
 
Sv: Baltimore eller Corporal

Eftersom hon är av äldre modell och behöver få bättre hals och galopp så är mitt standardsvar Canterbury mitt förslag. Eller kanske Diarado som också har en underbar typ och galopp.
 
Sv: Baltimore eller Corporal

Ett sto med stammen Eloge-Kaliber är inte hoppning för min del.
En ädel dressyrhingst känns mer rätt.

Vad finns det för meriter i stammen?

Hittade bara två ston på blup.se med den kombinationen och ingen av dem hade någon avk efter Hip Hop (du kanske har betäckt ett annat sto med Hip Hop).
 
Sv: Baltimore eller Corporal

Vet inte om Baltimore ger så mkt mer hals.
Jag har ett sto av gamla typen och lite kort grov hals, hon har 3 avkommor där de efter HipHop och Bocelli har himskans långa halsar men den efter Baltimore har rätt kort hals (4 i år då hon är ur hans allra första årgång innan han godkändes i Sverige).

Den efter Baltimore har fått väldigt bärig och fin galopp, är välbyggd i övrigt och är mkt snabb från marken när det gäller hoppningen.
 
Sv: Baltimore eller Corporal

Canterbury, komplett hopphingst som är trevlig och har bra gångarter. Har gett många fina avkommor. Typförbättrare.
Sen vill jag höja Last Liberty, han är a premierad, ger tävlingsbara avkommor med mycket snygg typ och gång. Jag har en ettåring själv och hennes ger jag inte bort gratis! Jättefin, ädel, rolig och framåt. Mamman av svensk gammal stam e Anart.
 
Sv: Baltimore eller Corporal

ja, hipphopparna var med ett annat sto som nu fått pension från fölandet. Stoet har tidigare betäcts med fullblod med fälttävlaninriktning bland annat.
 
Sv: Baltimore eller Corporal

Jag har en tvåårig vallack efter Baltimore, och han har ett otroligt stabilt psyke. Lugnet själv i alla situationer, älskar människor och att få vara i händelsernas centrum...
 

Liknande trådar

Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 417
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 087
Senast: mamman
·
Gravid - 1år Jag behöver en tråd med tips kring BLW (baby lead weaning) och plockmat! Vi har en 6-månaders hemma som vi precis har börjat med. Från...
2 3
Svar
59
· Visningar
1 967
Senast: Lingon
·
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
1 148
Senast: linlar1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp