Baltazars meritlista

Kamomilla

Trådstartare
Nu är han billig, någon som vill ha honom?:devil: :devil:

Vad har han gjort nu då? Jo, bara vält ner min bricka med blomplantor och spridit ut dom...:devil: :devil:

Vad han har gjort tidigare?

Han biter lillkillen, snart 4, i fötterna när han ska sova, så dörren till hans rum måste vara stängd när han ska sova.

Han har vält ner en nästan full tequilaflaska så den gick sönder, tequila är MYCKET kladdigt att torka upp från golvet....

Badrumsskåpet höll inte för 5,5 kilos katt, det rasade ner och spegeln sprack, satt tydligen bara uppsatt med plugg i gipsvägg.

Gardinstänger håller inte heller när en så tung katt får för sig att försöka gå balansgång på dem....

Ett antal blomkrukor har åkt i golvet, trots att jag sätter häftmassa under allt jag bara kan!! Han är så nedrans klumpig.

En annan sak han är duktig på är att krypa ner bredvid en på kvällen och spinna......

Baltazar 1,5år, kastrerad huskatt.

Sv: Baltazars meritlista

Han är inte klumpig, han är en katt! :angel:

Som tur är har mina katter slutat med såna fasoner nu! Han växer nog upp snart :)

Hej!
Precis sån är min lille (10 mån) Gandalf :)
Han älskar att riva ner allt, särskilt mina konstgjorda blommor. Han älskar att höra mig komma rusande och gräla :angel: jag vet att han gör det för han ser så lycklig ut...:D
Växer bort...hm vågar man hoppas på det men älskar honom ändå:love:
Hälsn, Lillemim

Just nu älskar jag min raring :love: Hon är visserligen ö v e r a l l t och klättrar, men hittills har hon inte rivit ner nånting. Jo, en lampa har åkt i golvet (misstänker dock att grannhunden som ibland gör utfall mot Isola när hon sitter i fönstret kan ha med saken att göra), men i övrigt har hon inte petat ner så mycket som en penna.

Tigers favoritsyssla är att tugga på blommorna i köksfönstret för att sedan spotta ut de slemmiga resterna medan mamma tittar på. :D Det brukar resultera i ett avgrundsvrål från mammas håll, och en väldigt överlägsen blick från kissens. Ritualen är lika roande varje gång.. ;)

Ingen av mina andra katter har varit sådan, men det är ju klart, det är/ har varit honor:idea:

En del kissar är inte vidare smidiga, det verkar som du har en sån... Men en go en... :love:

Så där var min hankatt när han var 5-10 månader ungefär, då var han tonåring med stora tassar och lite kropp och klarade inte riktigt av att hantera den så allt flög omkring runt honom:( Det är bara att jämföra med gängliga tonårsgrabbar

Men nu är han smidigheten personifierad och skulle något trilla ned har han petat ned det för det är så kul :devil: Min hane är nu 3 år och är en smal och smidig kille till skillnad mot hans syster som är av kraftigare typ och som kan klanta till det eller dunsa något hemskt när hon hoppar omkring här hemma

Visst har det åkt någon blomkruka men då är oftast grannkatten inblandad genom att ligga på utsidan och mucka bråk

Axelle skrev:
Tigers favoritsyssla är att tugga på blommorna i köksfönstret för att sedan spotta ut de slemmiga resterna medan mamma tittar på. :D Det brukar resultera i ett avgrundsvrål från mammas håll, och en väldigt överlägsen blick från kissens. Ritualen är lika roande varje gång.. ;)

Och det är ok för din del??? Katten gör något den inte får, du säger åt den, och den struntar i det? :crazy: :confused:

Alla gör ju som de vill, men aldrig i livet att jag skulle tolerera det från vår katt. Säger vi "nej" så är det nej.

Vi kan byta jämt!

Har en tre år gammal, kasterad honkatt, döv tror vi eller så har hon väldigt selektiv hörsel...

Gillar att kloa på palmer så att de dör, välta ner blomkrukor, tugga på tår (gärna sådana som sitter på små barn som sover), jama högt när alla sover osv. dessutom gillar hon dyrbara orkideér mer än mig vilket har lett till att jag har fått sluta med mitt intresse...

Sover snällt på dagarna men härjar på nätterna.

Största merit så här långt: lyckats hoppa upp på en hylla som stog ovanför tvn så att hyllan med två nyinköpta dyyyyra orkideér ramlade ner på tvn, var på tvn och orkideérna + krukor gick sönder, katten höll däremot!

Denna veckas resultat: fyra blomkrukor och ett stort handmålat fat designat av Lena Linderholm!

Är väldigt kelig och snäll annars!

Vad säger du? Ska vi byta ;)

Tiger är min lillasysters katt, och jag bor inte hemma. Frågar man kissen så klassas jag nog mest som en flitig gäst, så uppfostringen får hans familj sköta. Jag uppfostrar heller inte mina vänners djur..

Eftersom Baltazar inte äter på mina orkideer så avstår jag nog det bytet.:smirk:
Låter dock som om de vore släkt annars...:idea:

Kan ju vara så... Vår är en liten hitte/sommarkatt så jag tvivlar iof på det ;)

Synd att de är kastrerade annars hade vi kanske kunnat starta en lukrativ kattuppfödning :rofl:

Precis!

Den perfekta presenten till "svärmor" eller andra "vänner".

En söt spinnande bulldozer:devil: :devil:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Para ihop katter ibland?
  • Hemlösa hundar ökar
  • Tråden för spår

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka